بجنورد- مدیر کمیته امداد شهرستان شیروان گفت: ۹۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در حوزه تولید فرش در حال فعالیت هستند،که رویکرد اصلی کمیته امداد اشتغال زایی و اعطای تسهیلات به مشاغل کوچک خانگی ودر نهایت خود کفایی و توانمندسازی مددجویان است.

۹۰ مددجوی شیروانی در حوزه تولید فرش فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی شیرزاد، با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷ تخته فرش نفیس به متراژ ۷۸ متر مربع توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد بافته شده است، افزود: این میزان فرش بافته شده با شناسایی بازار فروش توسط کارشناسان این نهاد به ارزش بیش از ۵۷ میلیون تومان به فروش رسیده است .

وی استعدادسنجی قالی بافان و مشاوره شغلی آنان به صورت چهره به چهره  را از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی بیان کرد و گفت: کمیته امداد برای توسعه مشاغل خانگی در بین زنان سرپرست خانوار طرح های صنایع دستی از جمله تولید فرش را در برنامه های خود دارد.

مدیر کمیته امداد شیروان با بیان اینکه این نهاد برای راه اندازی کارگاه های قالی از چهار تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می کند، ادامه داد:کمیته امداد پس از شناسایی مددجویان دارای استعداد، آنان را برای یک دوره آموزشی فنی وحرفه ای وکسب گواهی نامه فنی وحرفه ای معرفی می کند وسپس با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز طرح را راه‌اندازی می‌کند.

شیرزاد تاکید کرد: در مرحله بافت ناظران کمیته امداد به صورت منظم بر روند بافت  این مجریان  نظارت می کنند و پس از اتمام بافت ضمن ارزیابی و قیمت گذاری فرش تولیدی توسط کمیته امداد خریداری می شود.

وی با اشاره به اقدمات این نهاد در راستای بالابردن میزان کمی وکیفی محصول افزود: تهیه مواد اولیه، نظارت مستمر بر کیفیت بافت فرش و بازار فروش، معرفی بافندگان به مراکز بینایی سنجی، بیمه و ارسال تولیدات بافندگان به تهران از جمله خدمات این نهاد به بافندگان فرش دستباف است.

شایسته ذکر است؛ طی سال ۹۵، ۷۳  تخته فرش به متراژ ۲۷۹ متر مربع به ارزش بیش از ۱۶۱ میلیون تومان  توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اسفراین  تولید شد که این فرش‌ها به بازارهای داخلی و خارجی استان ارسال شده است.

برچسب‌ها