علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم برنامه‌های خود برای این وزارتخانه را برای یک دوره ۴ ساله دیگر اعلام کرد و خروج از بنگاهداری صندوق‌های بازنشستگی و مبارزه با بیکاری را از برنامه‌های مهم خود خواند.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد/ خروج از بنگاهداری صندوق‌های بازنشستگی و مهار بیکاری

به گزارش قدس آنلاین، «علی ربیعی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش تخصصی تأمین اجتماعی درباره برنامه‌های خود برای این وزارت اظهار داشت: این بار برنامه‌ها را به طور مشخص تبیین و آماده کرده‌ایم که محو فقر مطلق و کاهش سایر ابعاد آن از جمله این برنامه‌ها است و در این باره زیرساخت‌های لازم آماده شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد ۵۰۰ هزار شغل به طور سالانه از طریق مشاغل خرد و کوچک از دیگر برنامه‌های بنده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های جدی وزارتخانه، افزایش مهارت نیروی انسانی از طریق بردن آموزش به روستاها است و در این باره برنامه‌های متعددی داریم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که واگذاری‌ شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی که در سرمایه‌گذاری‌های خود سودآور بوده‌اند از دیگر برنامه‌های مهم است و به عبارت دیگر خروج از بنگاهداری و نحوه مدیریت سیاست‌های انقباضی یا انبساطی صندوق‌ها و مدیریت بحران از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

ربیعی همچنین مسئله اصلی کشور را بیکاری، فقر و صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و گفت: ایجاد تعادل در منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی در کنار بهبود روابط کار، فضای کسب و کار و بهبود روابط جامعه کارگری و کارفرمایی در کنار افزایش امنیت شغلی از دیگر این برنامه‌ها است.

وی همچنین درباره برنامه‌های خود برای توسعه بخش تعاون و کار الزامات مربوط به این حوزه تصریح کرد: افزایش سهم تعاون در اقتصاد ملی و گسترش ابعاد آن با توجه به لزوم مشارکت مردم در اقتصاد از برنامه‌های مهمی است که زیرساخت‌های آن آماده‌ شده است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رسیدن به سهم واقعی بخش تعاون از اقتصاد در کنار توجه به راهبردهای هفت‌گانه که پیش از این تشریح شده از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است که بر مبنای آن شاهد حضور جدی مردم در لایه‌های مختلف اقتصادی باشیم.

ربیعی درباره بخش تعاون خاطرنشان کرد که در این بخش توسعه کیفی تعاونی‌های کشور و افزایش رونق در مبادلات تجاری آنان با یکدیگر مدنظر خواهد بود که برمبنای آن رشد و شکوفایی تعاونی‌ها را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها