معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ برای اینکه اعلام فهرست کابینه معطل نماند در روز گذشته ۱۷ نفر از کابینه معرفی شدند و وزیر پیشنهادی علوم در اولین فرصت معرفی خواهد شد.

وزیر پیشنهادی علوم در اولین فرصت معرفی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای تصدی وزارت علوم با یکی از دوستان توافق شده بود اما در لحظاتی پایانی اعلام کرد که به دلایلی نمی‌توانند حضور داشته باشند که برای اینکه اعلام فهرست کابینه معطل نماند در روز گذشته ۱۷ نفر از کابینه معرفی شدند و وزیر پیشنهادی علوم در اولین فرصت معرفی خواهد شد.

وی درباره حضور زنان در کابینه تصریح‌کرد:‌ کابینه متشکل از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور است و امروز با انتصاب ۳ زن به عنوان معاونان و دستیاران رئیس‌جمهور روز خانم‌ها بود.

جهانگیری تصریح‌کرد: رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که قبل از معرفی وزرا به مجلس داشت تاکید کرد که پذیرفته نیست وزرا معاون زن نداشته باشند و معاون زن نباید محدود به امور بانوان باشد بلکه در سایر امور وزارتخانه‌ها نیز باید حضور داشته باشند.

وی گفت: کابینه دولت دوازدهم کابینه‌ای کارآمد و ترکیبی از مدیران باتجربه و سابقه مدیریتی است و از طرفی افراد جوانی در کابینه حضور دارند که می‌توانند با روحیات جوانی خود دولت را کمک کنند.

جهانگیری در ادامه گفت: انشاالله کابینه دولت دوازدهم دولت کارآمدی را برای مقابله با چالش و عملیاتی کردن و تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور تشکیل خواهند داد.

جهانگیری درباره میزان اختیارات در ستاد مقاومتی اظهار داشت:‌ اقتصاد مقاومتی یک توقعی فراتر از تعهدات دولت با انتظار مقام معظم رهبری از دولت و مسئولان کشور است، لذا متناسب با این انتظارات باید به این ستاد اختیارات داده شود تا بتوانیم با همه دستگاه‌های هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها