انزلی-سفیر انگلستان در ایران در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به جذابیت ها و زیرساخت ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی را به شرکت های انگلیسی معرفی می کنم.

فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی به شرکت های انگلیسی معرفی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در ایران با رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و در خصوص زمینه های مشترک همکاری دو کشور با تکیه بر ظرفیت های منطقه آزاد انزلی به گفتگو پرداخت.

سفیر انگلیس در این دیدار با بیان اینکه زمینه های همکاری خوبی با منطقه آزاد انزلی و استان گیلان به ویژه در حوزه گردشگری و اقتصادی وجود دارد، پروژه های منطقه آزادانزلی را جذاب ارزیابی کرد و گفت: استان گیلان به دلیل شرایط مناسب جغرافیایی و آب و هوایی و وجود منطقه آزاد و بهره مندی از پتانسیل های تجاری و اقتصادی ، برای ما و شرکت های انگلیسی از ظرفیت های همکاری تجاری سودمند و مناسبی برخوردار است .

نیکلاس هاپتون پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی را قابل توجه برای شرکت های انگلیسی ارزیابی و اضافه کرد :با توجه به جذابیتها، زیرساختها ،ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه را به شرکت ها و سرمایه گذاران کشورم معرفی می کنم .

سفیر انگلستان از علاقه خود برای فعالیت شرکت های انگلیسی فعال در حوزه تولید و فروش خودرو در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: مطمئن هستم که منطقه آزاد انزلی درآینده برای ایران به یک مزیت بزرگ تبدیل خواهد شد و در این راستا برنامه ریزی خواهم کرد تا هیات های تجاری و اقتصادی انگلیسی که به ایران سفر می کنند از منطقه آزاد انزلی بازدید کنند

وی با تصریح بر اینکه گام نخست ارتباط با منطقه آزادانزلی ایجاد روابط آن با موسسات مالی لندن است تاکید کرد : کشور انگلستان به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند است و درآینده شاهد تغییر و تحولات مثبتی در روابط دو کشور خواهیم بود و می بایست با سرعت بخشیدن به توسعه همکاریهای اقتصادی ومالی موانع پیش رو احتمالی را از میان برداشت .

مهندس مسرور در این دیدار منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه آزاد شمال ایران معرفی کرد و با بیان مزایا و معافیت هایی که در مناطق آزاد ایران و منطقه متبوع وی به سرمایه گذاران خارجی اختصاص می یابد اظهار داشت: مجتمع بندری کاسپین به عنوان مهمترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد ایران و بزرگترین بندر ایران در دریای خزر با ارزش سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلار در این منطقه با رویکرد صادراتی و کسب درآمد ارزی برای کشور ساخته شده است که پیشنهادات مختلفی از سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در این پروژه زیرساختی مهم ارائه شده است .

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه بدنبال ایجاد نهادهای مالی در مناطق آزاد ایران هستیم و علاقمندیم از تجربیات انگلستان در این حوزه استفاده کنیم، اضافه کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و استان گیلان، توریسم است و علاوه بر زیرساخت های گردشگری که در این منطقه ساخته شده، در حال احداث امکانات زیرساختی جدیدی با استانداردهای بین المللی هستیم.

وی با اشاره به ثبت و فعالیت افزون بر ۲۰۰۰ شرکت و ۱۴۸ شرکت خارجی در این منطقه، از حضور سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در بخش های گردشگری ،تجاری و صنعتی منطقه آزاد انزلی خبر داد و اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن برجام، شاهد افزایش حضور شرکت های خارجی در این منطقه هستیم و از فعالیت سرمایه گذاران در صنایع های تک و دانش بنیان در این منطقه استقبال می کنیم.

مسرور با بیان اینکه در زمینه برگزاری نمایشگاه های تخصصی میان دو کشور در این منطقه ظرفیت های خوبی وجود دارد اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۵۰ شرکت صنعتی و ۳ مجتمع تجاری در این منطقه فعال می باشند که علاوه بر این تعداد، شش مجتمع تجاری نیز از سوی بخش خصوصی در حال ساخت می باشند.

بنا براین گزارش در این دیدار نماینده وزارت خارجه در گیلان و معاونین و مدیران سازمان و مشاور بازرگانی سفارت انگلیس در ایران حضور داشتند و پس از دیدار سفیر و هیات همراه از زیرساخت های گردشگری و تجاری منطقه و مجتمع بندری کاسپین بازدید کرد

برچسب‌ها