اهواز- جمعی از کارگران و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تجمع در مقابل استانداری خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت و پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز/  بانک ملی هفته آینده گروه ملی را تعیین تکلیف می‌کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، تعدادی از کارگران و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطلبات چند ماهه خود مقابل استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند.  

پرسنل این شرکت با اجتماع صنفی مقابل استانداری خوزستان با در دست داشتن پلاکاردهایی، پرداخت مطالبات چندماهه خود از این شرکت و حمایت استاندار را خواستار شدند.

در واکنش به وضعیت کارگران گروه ملی فولاد، نه تنها مسئولان استانی و امام جمعه اهواز تاکنون اعتراض هایی داشتند، بلکه چندی پیش نیز نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز واکنش نشان داده و خواستار چاره­ جویی دولت شد.

جواد کاظم نسب، با بحرانی خواندن وضعیت کارگران گروه ملی فولاد اهواز افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل در سطح شرکت­های صنعتی استان به کارگران این شرکت تعلق دارد و نزدیک به ۴ هزار کارگر این شرکت به شدت تحت فشار هستند.

وی با اشاره به وضعیت کارگران این شرکت اظهار داشت: این کارگران در حال حاضر حداقل ۴ ماه حقوق عقب افتاده دارند و که انتظار می­ رفت مسئولین بانک ملی نسبت به آن واکنش نشان دهند و راه چاره مناسبی انتخاب کنند.

بانک ملی هفته آینده گروه ملی را تعیین تکلیف می‌کند

سید علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به تجمع کارگران گروه ملی فولاد ایران، اظهار کرد : بانک ملی پرداخت‌هایی را به کارگران انجام داده است و در هفته آینده تصمیم خود را در خصوص سیاست اداره گروه ملی مشخص خواهد کرد.  

وی افزود: کارخانه‌داری جزو شرح وظایف بانک ملی ایران نیست و در هفته آینده این بانک سیاست خود در این رابطه معین می‌کند.  

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از گزینه‌های بانک ملی واگذاری کارخانه به بخش خصوصی است. پیگیر مسایل و مشکلات کارگران و وضعیت گروه ملی فولاد ایران هستیم تا شاهد حل مشکل پرداخت حقوق کارگران باشیم.

به گزارش قدس آنلاین چند وقت پیش کارگران با به رخ کشیدن وضعیت مالی خود به صورت یک سفره خالی که وضعیت معیشتی خود را به مسئولین استانی و کشوری نشان دهند. اگرچه اعتراضات چندباره این کارگران هنوز جواب نداده است، اما به نظر می ­رسد اعتراضات صنفی آنها تا زمان پرداخت طلب آنها ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها