زاهدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ترویج آداب و رسوم غلط برگرفته ازفرهنگ بیگانه، تجمل‌گرایی و زیاده‌خواهی‌ خانواده‌ها، به افزایش سن ازدواج دامن زده است.

ترویج آداب و رسوم غلط به افزایش سن ازدواج دامن زده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت جوانان ما را دچار مشکل کرده مبحث رقابت‌های ناصواب در مسئله ازدواج است زیرا که افراد چشم و هم چشمی ها را در موضوع ازدواج مدنظر قرار دادند و اگر این رقابت‌ها و چشم و هم چشمی‌ها را در نظر نگیرند خود می‌تواند به ازدواج آسان  کمک کند.

وی بیان کرد: خانواده‌ها بعضی از موضوعات را برای ازدواج جوانان تسهیل کنند که از جمله آنها آداب و رسوم است که نامناسب و غلط است و این آداب و رسوم غلط را زیر پا بگذارند و فضای ازدواج جوانان را تسهیل کنند زیرا برخی از آداب و رسوم غلط باعث شده است که سن ازدواج جوانان بالا برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ما باید فرهنگ اصیل اسلامی را میان خانواده‌ها ترویج دهیم تا جوانان ما در حوزه ازدواج نگاه جدیدی داشته باشند و این نگاه جدید برگرفته از آموزه‌های دینی و سیره و سنت پیامبر و ائمه معصومین است و با این نگاه ازدواج را در نظر بگیرند و سیره و سنت معصومین این است که در سنین پایین ازدواج شکل بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی که برای جوانان ما سیره و سنت معصومین تبیین، روشن و بیان نشود طبیعی است که عدم درک این واقعیت‌ها و عدم دریافت این سیره و سنت پیامبر و ائمه می‌تواند سبب دیر شدن ازدواج جوانان شود اما اگر برعکسش این کار را انجام دهیم طبیعتاً فهم جوانان ما از ازدواج یک فهم بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی باشد امر ازدواج تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه و فضای پیرامون هم باید در حوزه تسهیل ازدواج جوانان احساس مسئولیت کنند گفت: محوری ترین موضوع این است که در درون خانواده  فرهنگ را جاری کنیم تا برگردند به آموزه های دینی و ایمانی و آنچه که برگرفته از سیره و سنت پیامبر است.

بزمانی ادامه داد: بخشی از مراحل تسهیل ازدواج هم مربوط به تسهیلاتی است که مسئولان متولیانی که رسالتی متوجه اشان است در حوزه ازدواج جوانان آنان کارها را آسان کنند، موانع را بردارند و همچنین از بین بردن رسوم غلطی را که در سطح جامعه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین طراحی دشمن را هم نمی‌شود در حوزه ازدواج نادیده گرفت چون ایران اسلامی ما در حوزه تشکیل خانواده جز جامعه ایمانی و اسلامی است و یکی از ارکان اسلامی بودن این کشور هم توجه به تشکیل خانواده است و دشمن هم می داند مادامی که خانواده‌ها بر ارزش های الهی واسلامی پایبند باشند آنها به اهدافشان نمی رسند و در این حوزه آنها هم تهاجم بسیار گسترده‌ای را علیه خانواده در نظر گرفته‌اند وکه باید برای جامعه هدف آگاهی بخشی داشته باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها