گنبدکاووس- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: هنرمندان ۲۷ استان در حوزه صنایع دستی، ۲۵ استان در حوزه سوغات و ۱۵ استان در حوزه گروه‌های آیینی و سنتی محصولات و هنرهای خود را در جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین عرضه می‌کنند.

هنرمندان صنایع دستی ۲۷ استان در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم کریمی صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس اظهار داشت: استقبال صنایع دستی برای شهرستان گنبدکاووس بیشتر بوده و به همین علت غرفه‌ها را به ۲ بخش تقسیم خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: عشایر نقش خوب و موثری در برگزاری جشنواره‌ها دارند و در این جشنواره عشایر فارس، کرمان، کرمانچ، مازندران و خوزستان استقبال خوبی کردند.

وی یادآور شد: گردشگری روستایی شهرستان گنبدکاووس حضور پررنگی در این جشنواره داشته اما متاسفانه دیگر شهرستان‌های استان حضور موثر و خوبی نداشتند و در این جشنواره‌ها صرف شرکت و حضور گردشگری روستایی سبب غنا و برجستگی جشنواره استانی نخواهد شد و سعی شود در گنبدکاووس به این حوزه برای شرکت شهرهای مختلف توجه شود.

کریمی تاکید کرد: مشکل و معضل مهم جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین گنبدکاووس، ترافیکی است که با توجه به تمهیدات پیش‌بینی می‌شود و جانمایی پارکینیگ مهم‌ترین حوزه در این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود پارکینیگ، اگر این وضع تا روز برگزاری جشنواره اصلاح نشود، موجی از گله‌مندی و نارضایتی بازدیدکنندگان را در بر خواهد داشت.

کریمی گفت: محوطه‌سازی و آسفالت محل برگزاری جشنواره در حال انجام است اما در شان جشنواره نیست و روشنایی این محل بلاتکلیف است که باید برای روشنایی، آب سردکن و سرویس بهداشتی تدابیر جدی اتخاذ شود تا مشکلاتی برای بازدیدکنندگان وجود نداشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره اطلاع‌رسانی این جشنواره تصریح کرد: با وجود اطلاع‌رسانی‌های انجام شده باید این حوزه به صورت ویژه دیده شود و این جشنواره متعلق به اداره کل میراث فرهنگی نیست و هر مدیری در جایگاه خود می‌تواند به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی کند.

کریمی افزود: وسیله ایاب و ذهاب هنرمندان از جایگاه جشنواره تا محل اسکان و بالعکس، استقرار اورژانس و هلال احمر و نیروهای امنیتی و انتظامی و تست رایگان قند خون و فشار خون از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: با وجود اینکه که استان گلستان ۱۱ سال تجربه برگزاری این جشنواره را دارد و برند بین‌المللی آن به نام گلستان به ثبت رسیده، اما هر لحظه مورد کنکاش و توجه و انتقاد مدیران، خبرنگاران و مردم است و ما نمی‌خواهیم نخستین تجربه شهرستان گنبدکاووس زیر سوال رود زیرا در حال حاضر نیز به جهت تصمیم‌گیری‌های ما در برگزاری این جشنواره در گنبدکاووس زیر سوال هستیم.

کریمی یادآور شد: افتخار ما به برگزاری جشنواره نیست بلکه تثبیت برگزاری این جشنواره مهم است تا برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی نیز در گنبدکاووس تثبیت شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها