مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خدمات ارائه شده توسط تولیدکنندگان کشور رضایت بخش نیست.

خدمات ارائه شده توسط تولیدکنندگان کشور رضایت بخش نیست

به گزارش قدس آنلاین، مجید ارغنده پور در دومین همایش تقدیر از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان که ظهر چهارشنبه در سالن همایش مجتمع کاپری برگزار شد، اظهار کرد: آموزه های مربوط به حقوق مصرف کنندگان در داخل کشور به آموزه های دینی بر می گردد.

وی با بیان اینکه در مورد حقوق مصرف کنندگان در مبانی دینی مباحث زیادی داریم، ادامه داد: در سطح عالی یک شعار اصلی دین این است که خداوند متعال حق خود را پایین تر از حق مردم و حق الناس را واجب تر از حق الله دانسته است.

وی با بیان این که خداوند برای ما واجب کرده که حق مردم را ادا کنیم، افزود: در سطح بین المللی، مباحث مربوط به حقوق مصرف کنندگان بعد از تجاری شدن موضوعات در جهان بوجود آمد.

ارغنده پور گفت: وقتی تولید انبوه کالاها، بازارها را تسخیر کرد برای اینکه کالا بتواند رقابت کند مباحثی پیش آمد که مشتری راضی باشد.

وی اضافه کرد: در آمریکا چهار اصل و در منشور حقوق ملل هشت اصل برای رعایت حقوق مصرف کنندگان گنجانده شده است.

دبیر انجمن همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان حضور مصرف کنندگان در تصمیم گیری ها را یک اصل دانست و گفت: استان فارس بعد از ۱۰ سال مبتکر این شد که این همایش از سطح ملی به استانی هم برسد و امروز استان گلستان دومین سال خود را برگزار می کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان‌ها با بیان اینکه در قوانین کشور برای خدمات، نواقص زیادی داشتیم، اظهار کرد: تولید کنندگان تولیدات خوبی به بازار عرضه می کردند اما سطح ارائه خدمات یک عقب ماندگی تاریخی داشت.

وی متذکر شد: در حال حاضر تمام واردکنندگان موظف هستند برای کالاهای سرمایه ای، شبکه خدمات پس از فروش داشته باشند و به ثبت رسیده باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استانها سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: هر کالایی که در شبکه فروش عرضه می شود و فاقد شبکه رسمی باشد این کالا غیر مجاز است. این حرکت در کشور دیده می شود ولی حرکت کامل نیست جرا که دنیای تجاری از سطح خدمات پس از فروش گذر کرده است.

وی به اقتصاد جهان اشاره و تصریح کرد: سه موضوع اصلی کشاورزی، صنعت و خدمات مبانی فعالیت های اقتصادی را تشکیل می دهد اما بخش خدمات از دو موضوع دیگر سبقت گرفته و ۷۰ درصد فضای کاری و درآمد و اقتصاد جهانی بر روی خدمات می چرخد.

وی بیان کرد: ما در ایران خدمات را خدمات پس از فروش می دانیم درحالیکه در کالاهای صادرات محور، خدمات فروش از قبل از فروش و از دادن اطلاعات به مصرف کننده شروع می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها