بر اساس اعلام رسانه وابسته به کره جنوبی، تا ۲۴ ساعت آینده قرار است ۴ سامانه دیگر ضد موشکیِ ساخت آمریکا از نوع «تاد» در این کشور مستقر شوند.

آمریکا ۴ سامانه ضدموشکی دیگر را در کره جنوبی مستقر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، کره جنوبی اعلام کرد تا ۲۴ ساعت آینده ۴ سامانه دیگر ضد موشکیِ ساخت آمریکا از نوع «تاد» را در استان شمالی «گیونگسانگ» (Gyeongsang) مستقر خواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ وابسته به کره جنوبی نیز با استناد به بیانیه وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که سامانه‌های موشکی «تاد» تا فردا پنجشنبه در پایگاه «سئونگجو» (Seongju) واقع در ۳۰۰ کیلومتری «سئول» پایتخت این کشور استقرار خواهند یافت.

این در حالی است که روسیه و پکن با استدلال وخامت بیشتر اوضاع در منطقه  و تحریک کره شمالی با استقرار این سامانه‌ها در کره جنوبی موافق نیستند.

لازم به ذکر است، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته بدون اشاره به رزمایش تحریک آمیز این کشور و کره جنوبی در شبه جزیره کره گفته بود: به ژاپن و کره جنوبی اجازه دادم خرید تجهیزات بسیار پیشرفته نظامی از آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

گفتنی است، کره شمالی سوم سپتامبر سال جاری میلادی (روز گذشته) اعلام کرد که آزمایش بمب هیدروژنی این کشور با موفقیت انجام شده است.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

صبح همان روز در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ می گوید موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد.

پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی بوده و بدلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها