کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز رسما اعلام کرد که تحقیقاتش را درباره گزارش‌های ارسال شده درباره ارتکاب تخلفات در بازی‌های هفته پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز کرده است.

آیا تحقیقات ای اف سی درباره تبانی برای ایران خطری دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، این نهاد تمام گزارش‌های رسیده را بررسی می‌کند و مهمترین وقایع و شایعات پیرامون دیدار دو تیم ایران و سوریه و نتیجه عجیب تساوی در این مسابقه است. مقامات کنفدراسیون قاره تحقیقاتی جدی و دقیق خواهند داشت و سپس با مشورت و تایید فیفا تصمیم گیری خواهند کرد.

این تحقیقات AFC درحالی کلید خورده است که دو شب گذشته برخی از رسانه‌های ازبکستان در ادعایی بحث برانگیزه اعلام کردند که AFC پرونده‌ای را درباره تبانی بازی ایران با سوریه باز کرد. گل دیرهنگام سوری ها روی تک به تک عمرسوما به بیرانوند برخلاف جریان مسابقه و درست در لحظاتی به ثمر رسید که سوت پایان دیدار ازبکستان و کره جنوبی به صدا درآمده بود و قاعدتا نتیجه تساوی آن بازی به تهران هم مخابره شد.

ازبک ها ادعا کرده اند که پذیرش دو گل خانگی توسط تیمی که همه حریفانش را در آزادی برده و هیچ گلی در ١٢ مسابقه آخرش دریافت نکرده بود، بسیار مشکوک به تبانی است. آنها به روابط بسیار نزدیک دولت بشار أسد با ایرانی ها اشاره می کنند و حتی درگیری های حین مسابقه را هم دلیل جدی بودن مسابقه نمی دانند.

در این میان اظهارنظر یک نماینده مجلس در ایران مبنی بر بررسی وقوع تبانی در دیدار با سوریه نیز مورد استفاده ازبک ها قرار گرفته تا مشخص شود آنها برای سنگین کردن پرونده اطلاعاتی را از ایران به گزارش خود افزوده اند.واکنش تاج به این خبر محکم و قوی بوده است اما گویا فیفا بعد از محروم کردن یک داور غنائی و تکرار یک مسابقه در آفریقا می خواهد نشان دهد که با فساد در فوتبال بطور جدی برخورد می کند و از هیچ احتمالی چشم پوشی نخواهد کرد.

برچسب‌ها