بیرجند- نماینده مردم بیرجند، خوسف و در میان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس دولت موظف به بیمه کردن افراد شاغل در کارگاه صنایع دستی است.

دولت موظف به بیمه کردن افراد شاغل در کارگاه صنایع دستی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر یکشنبه در جمع اعضای هسته جهادی و شورای اندیشه‌ورز روستاهای دهستان قهستان اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی محرومان بسیاری هستند که نیازمند کمک هستند.

وی ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان خراسان جنوبی در بحث آموزش، سلامت، اشتغال و تولید، زیرساخت و عمران و تعلیم و تربیت کارهای خوبی انجام داده و در واقع برنامه جامع خوبی قرارگاه دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیاز به مساعدت و کمک مردم، خواص و دولت دارد، افزود: اشتغال مهم‌ترین موضوع کشور است و تا تولید وجود نداشته باشد اشتغال نیز ایجاد نمی‌شود.

عبادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال وجود دارد که باید فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: روستایی که آب برای خوردن ندارد و کشاورزی در روستا تعطیل شده است می‌تواند شغل دیگری را جایگزین کشاورزی کند، اما بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در روستاها پایین است.

وی ادامه داد: دستگاه خاصی که متولی امورات روستاهای استان باشد وجود ندارد و هر دستگاه اجرایی امور یک روستا را دارد، به همین دلیل نیز تمرکز روی مباحث روستاییان وجود ندارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم وجود یک متولی برای روستاهای استان خراسان جنوبی یک مشکل است، خاطرنشان کرد: صنایع دستی و فرش می‌تواند اشتغال بالایی را ایجاد کند و اگر در صنایع دستی تمرکز شود بازدهی آن سریع خواهد بود و نیاز به تسهیلات خاص و بروکراسی اداری ندارد.

عبادی اظهار کرد: حوله‌بافی و توبافی صنایع دستی منحصر به فرد در استان است و برای اینکه صنایع دستی رونق بگیرد نیاز به فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در استان خراسان جنوبی می‌تواند راهگشا باشد، افزود: در مجلس فراکسیون فرش و صنایع دستی تشکیل شده است و طرحی به نام حمایت از قالی‌بافان و صنایع دستی را به مجلس دادیم و این طرح در مجلس تصویب شد و براساس این مصوبه دولت موظف است کسانی که در کارگاه صنایع دستی فعالیت دارند را بیمه کند، بنابراین از جهت قانونی زمینه ایجاد اشتغال در صنایع دستی و فرش وجود دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مجلس مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها با اولویت مناطق محروم را تصویب کرد.

عبادی عنوان کرد: تسهیلاتی که دولت می‌دهد باید منجر به اشتغال شود و نباید این تسهیلات سبب مقروض شدن فردی نشود.

وی در پایان با بیان اینکه فکر تجاری در استان خراسان جنوبی ضعیف است و تنها تولید می‌کنیم و تجارت نمی‌توانیم انجام دهیم، افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی می‌تواند در بحث اشتغال تحول ایجاد کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها