یک نماینده مجلس منشأ جنایت در میانمار را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در برابر این جنایات چرا سازمان‌های بین‌المللی خفه شده‌اند و هیچ مسئولیتی در قبال آن از خود نشان نمی‌دهند.

منشأ جنایت در میانمار آمریکا و رژیم صهیونیستی است/ قوه قضائیه کشتار مسلمانان در میانمار را پیگیری حقوقی کند

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تجمع امروز دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران گفت: قرآن می‌فرماید اگر انسانی از شما طلب کمک کرد به او کمک کنید و امروز مگر ما نمی‌شنویم صدای کمک خواهی مسلمانان میانمار را که زنده زنده در آتش می سوزند و قتل عام می شوند.

وی تصریح کرد: مگر ما پیرو آن پیامبری نیستیم که فرمود هر کسی فریاد کمک انسانی را بشنود که مسلمانان را به یاری بطلبد و به یاری اش نرود مسلمان نیست، ما برای اینکه نشان دهیم مسلمان هستیم باید به یاری مسلمانان مظلوم میانمار بشتابیم.

وی با اشاره به جنایاتی که با حمایت ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این جنایات در تاریخ بشری بی سابقه بوده و مگر این مسلمانان مظلوم چه کرده اند که باید اینگونه ستم ببینند.

وی منشأ جنایت در میانمار را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت:  در برابر این جنایات چرا سازمان‌های بین‌المللی خفه شده‌اند و هیچ مسئولیتی در قبال آن از خود نشان نمی‌دهند. آیا کشتار مردم مسلمان میانمار نسل کشی نیست؟ 
حاجی دلیگانی یادآور شد: آنهایی که برای مرگ یک حیوان اشک تمساح می‌ریزند چرا در قبال این جنایات سکوت مرگبار اختیار کرده‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: آمریکا و همه مستکبران عالم بدانند همانطور که کشورهای اسلامی و در رأس آنها ایران در غرب آسیا پوزه جریان‌های تکفیری را به خاک مالیدند و در شرق آسیا نیز ریشه ستم را می‌خشکانند.

وی گفت: امام (ره ) در سال 67 وصیت کردند که باید بسیج جهانی تشکیل شود و ما به این وصیت جامه عمل می‌پوشانیم و همانطور که در غرب آسیا اتحاد و بسیج مردمی تشکیل دادیم و پوزه صهیونیست‌ها را به خاک مالیدیم در شرق آسیا نیز به مقابله با ظلم و ستم می‌رویم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: کشتار مردم مسلمان میانمار اتفاق جدیدی نیست واگر مجامع جهانی به جنایاتی که در سالهای قبل باعث مرگ میلیون‌ها مسلمان در میانمار شده بود عکس‌العمل مناسبی نشان می‌دادند امروز شاهد این جنایات فجیع نبودیم.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در تجمع گفت: دانشجو باید بیدار باشد همانطور که می‌بینید استکبار جهانی سازمان‌های نظامی مشترکی تشکیل دادند و ما نیز وظیفه داریم با تشکیل نیروی نظامی مشترک اسلامی امکانات نظامی در اختیار مردم میانمار قرار دهیم.

وی گفت: ساختار معیوب سازمان ملل و شورای امنیت باید اصلاح شود و باید صلیب سرخ و هلال احمرهای تمامی کشورها به کمک مردم مظلوم میانمار بیایند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: انتظار ما از قوه قضاییه این است که با قدرت به این کشتار رسیدگی کرده و پرونده قضایی علیه این جنایات در مجامع حقوق بین‌الملل تشکیل دهد. 
وی افزود: از رسانه‌ها نیز انتظار داریم که ابعاد مختلف جنایات دولت میانمار علیه مردم مسلمان این کشور را به خوبی در شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها