وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیچ‌یک از بازدیدهای آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع‌یافتن از اسرار کشور باشد.

هیچ بازدید هسته‌ای نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع‌یافتن از اسرار کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع برجام با توجه به سیاست‌های اخیر آمریکا در این خصوص نیاز به هماهنگی بین ایران و روسیه است. در این باره هماهنگی‌های خوبی هم در گذشته وجود داشته و دو کشور از مواضع یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی حمایت کرده‌اند و روسیه نیز حمایت خوبی از ایران در بحث برجام داشته است.

وی ادامه داد: ما با چالش‌های مشترکی روبه‌رو هستیم که مهمترین آنها چالش‌های منطقه‌ای است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران و روسیه در سوریه توانستند به کمک مردم سوریه آمده و تروریست‌ها را به عقب برانند و امروز وضعیت در میدان بسیار خوب است، اظهار داشت: با همکاری خوب ایران، روسیه و ترکیه، وضعیت در صحنه سیاسی هم بهبود یافته و حتی توانستیم تا حد زیادی از تنش‌ها و درگیریها جلوگیری کنیم.

ظریف ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ما می‌توانیم با روسیه درباره آن همکاری و مذاکره داشته باشیم، منطقه و سوریه است. این سفر یک تمرکز درباره سوریه دارد به‌علاوه موضوعات دوجانبه و چندجانبه که دنبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره سخنان آمانو که گفته بود "بین اماکن نظامی و غیرنظامی برای بازرسی تفاوتی قائل نمی‌شویم" نیز گفت: هم پروتکل الحاقی مشخص است و هم برجام و چارچوب‌های آنها برای بازدید از مکان‌هایی است که امکان فعالیت‌های هسته‌ای در آنها وجود داشته باشد و جمهوری اسلامی هم همان‌طور که آژانس تاکنون در زمینه عدم‌فعالیتهای اعلام‌نشده بارها اثبات کرده، کاملاً به‌درستی عمل کرده و همان‌طور که در بند ۷۴ ضمیمه یک ذکر شده هیچ‌کدام از این بازدیدها نمی‌تواند بهانه‌ای باشد برای اطلاع یافتن از اسرار کشور.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها