بجنورد- فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بابیان اینکه تخریب، هیچ جایگاهی در امربه‌معروف ندارد گفت: بیش از ۵ هزار برنامه مختلف در هفته احیا امربه‌معروف توسط ادارات و دستگاه‌های مختلف در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

۵ هزار برنامه در هفته احیا امربه‌معروف اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید حسن مرتضوی در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: ۸ اصل قانون اساسی به امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص‌یافته است که این نشان از اهمیت این فریضه الهی است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی ضمن تأکید به توجه بیشتر به این فریضه الهی افزود: بیش از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما همچنان امربه‌معروف و نهی از منکر مظلوم واقع‌شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ قانون اصل امربه‌معروف و نهی از منکر را مصوب کرده که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که از قانون امران به معروف و نهی از منکر برخوردار است.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته اول ماه محرم با عنوان امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: بر مبنای حرکت عاشورا و امام حسین (ع) هفته اول محرم، تقارن مناسبی با هفته امربه‌معروف و نهی از منکر دارد.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: هفته اول محرم با بزرگ‌ترین معروفhت نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان شد که آن هفته دفاع مقدس است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی تأکید کرد: امروز ما در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند تفکر و تدبر عمیق هستیم که نباید از این اصل بسیار مهم برداشت سطحی شود و در فرمایشات رهبری این موضوع یادآوری می‌شود که واژه‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی، حفظ نظام و حاکمیت ارزش‌ها باید در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته شود و گاهی با این موضوعات برخورد سطحی می‌شود.

مرتضوی ضمن اشاره به این‌که بایستی واجبات دین در سطح جامعه تبدیل به معروف شود گفت: بایستی این موضوع جزء باورهای مردم شود که ابتدا واجبات معروف هستند و پس‌ازآن به امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته شود.

وی افزود: بایستی محرمات در جامعه اسلامی به‌عنوان منکر تبیین شود که برای این امر نیازمند قانون هستیم.

مرتضوی خطاب به دستگاه‌های اجرایی گفت: وظایف همه دستگاه‌ها مشخص است تا برای احیا این فریضه الهی اقدام کنند و بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شده و اقدام کنند و کار همگانی از مردم باشد و فعالیت قوی و مستند از طریق دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این هفته در شهرستان‌های استان گفت: بیش از ۵ هزار برنامه در استان در این هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب روزشمار برگزار خواهد شد که در روز اول با عنوان وحدت کلمه امربه‌معروف و نهی از منکر خواهد بود و در روز دوم با عنوان فرهنگ ایرانی اسلامی امربه‌معروف و نهی از منکر خواهد بود که در این روز زنگ امربه‌معروف در مدارس به صدا درخواهد آمد و در روز سوم با عنوان استقلال فرهنگی دانشگاهیان با برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در محافل دانشگاهی برنامه‌های این هفته را پیگیری خواهیم کرد.

مرتضوی شعار نهضت حسینی امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای این هفته اعلام کرد.

وی عنوان سلامت محیط اداری کسب‌وکار امربه‌معروف و نهی از منکر را برای چهارمین روز گرامیداشت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام کرد و در خصوص برنامه‌های روز پنجم گفت: باهدف تحکیم و تعالی بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و امربه‌معروف و نهی از منکر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی افزود: برنامه‌هایی در روز ششم با عنوان حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار می‌شوند که درنهایت در روز هفتم با برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر با عنوان گردهمایی طلایه‌داران تبیین و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر و غبارروبی مزار شهدا این هفته پایان خواهد یافت.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان کرد: در راستای اجرای بهتر این برنامه‌ها بایستی با بهترین شیوه شناخت کافی و لازم داشته باشیم و نیاز به تحقیقات جامع داریم که بر اساس آموزه‌های دینی ۳۴ شیوه امربه‌معروف و نهی از منکر احصا شده است و می‌توانیم با کمک اصحاب رسانه این شیوه‌ها را به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کنیم.

مرتضوی متذکر شد: اولین موضوع واصلی‌ترین روش امربه‌معروف و نهی از منکر، اعطا شخصیت به فرد است و نباید به شخصیت فرد خدشه‌ای وارد شود.

وی به آموزش افراد در اداره‌ها و دانشگاه‌ها برای اقدام امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: همگان موظف هستند که در قالب تذکر لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر را عملیاتی کنند و قانون هم برخورد را در اختیار حکومت قرار داده است که در صورت نیاز دولت و قوه قضاییه به این موضوع وارد شوند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: نقد جنبه‌های تخریبی ندارد و اگر دولت‌مردان انصاف داشته باشند قطعاً از این مورداستفاده خواهند کرد و ازاین‌جهت در موضوع امربه‌معروف هدف اصلاح است بنابراین فلسفه آن مبتنی بر اصلاح است و تخریب هیچ جایگاهی در امربه‌معروف ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها