مشهد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درپاسخ به خبرنگار ما مبنی بر گلایه مردم از شهریه متفاوت و بالای ثبت نام در مراکز پیش دبستانی دارای مجوز از آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر بهزیستی یا نهاد دیگری دارای مرکز پیش دبستانی است و مجوز صادر می‌کند، این اقدام غیرقانونی است.

بهزیستی حق اعطای مجوز برای مراکز پیش دبستانی ندارد

قدس آنلاین-گروه استان ها- فاطمه معتمدی: کاظمی افزود: مرجع صدور مجوز برای پیش دبستانی صرفاً آموزش و پرورش است و برای ایجاد و تأسیس مهدها، سازمان بهزیستی متولی صدور مجوز در این بخش است.

شهریه ۴ میلیون تومانی برخی پیش دبستانی ها

وی اضافه کرد:شهریه پیش دبستانی‌های دارای مجوز از آموزش و پرورش بر مبنای عواملی مانند نوع امکانات، شمار کلاس‌ها، تجهیزات، منابع انسانی، کلاس‌های فوق برنامه واجاره فضا تعیین می‌شود، بنابراین شهریه هر پیش دبستانی با پیش دبستانی دیگر تفاوت دارد و بسته به عوامل یاد شده شهریه برای ۹ ماه تحصیلی از یک تا ۴ میلیون تومان است.

وی ادامه داد:شهریه پیش دبستانی‌های تحت پوشش آموزش و پرورش بر مبنای اطلاعاتی که از پیش دبستانی در سامانه تعریف شده، بارگذاری، قیمت گذاری و مشخص می‌شود، بنابراین شهریه برای همه یک رقم ثابتی نیست و از مدرسه غیرانتفاعی تا مدرسه غیرانتفاعی دیگری که اقدام به جذب دانش آموز برای پیش دبستانی می‌کند، متفاوت است.

افزایش ۱۰ درصدی

وی تصریح کرد:شهریه پیش دبستانی‌های مدارس غیرانتفاعی امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه ناظر بر عملکرد پیش دبستانی‌های دارای مجوز از آموزش و پرورش، حوزه مدارس غیرانتفاعی است.

تولید ۲۱۰ هزار لباس فرم

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درخصوص شمار مدیران متخلف شناسایی شده در بحث لباس فرم یادآور شد: گزارشی و مدیر متخلفی در بحث فرم مدرسه نداشتیم، زیرا انجمن اولیا و مربیان رنگ و مدل لباس فرم را انتخاب و تعیین و سپس با شرکت تولیدی معتبر قرارداد منعقد می‌کنند و چنانچه اولیا تمایل به استفاده از لباس فرم یاد شده داشته باشند، به این مراکز مراجعه و لباس را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شرکت کردن ۲۲۰ واحد تولیدی پوشاک در فراخوان لباس فرم در سامانه تعریف شده اذعان داشت:از این شمار ۱۳۰ شرکت موفق به امضای قرارداد با مدارس شدند که در نهایت ۲۱۰ هزار لباس فرم از این تولید کنندگان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بر فرایند تولید، توزیع و قیمت گذاری لباس فرم مدرسه نظارت دارد،تصریح کرد:مانتو شلوار با قیمت بین ۳۲ تا ۳۸ هزار و کت و شلوار نیز با قیمت ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان توسط این تولیدی‌ها عرضه می‌شود.

ازدواج زود هنگام دانش آموزان

کاظمی دراین خصوص که یکی از علل ترک تحصل دانش آموزان وجود کلاس‌های مختلط است، راهکار آموزش و پرورش برای این موضوع چیست و شمار کلاس‌های مختلط استان چه تعداد است، به خبرنگار ما گفت: ترک تحصیل در حوزه دختران عوامل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث ازدواج زود هنگام در مناطق روستایی و شهری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون آمار امسال کلاس‌های مختلط در دوره متوسطه اول را در اختیار ندارم، گفت: تا زمان بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی و اعلام کلاس بندی‌ها برای داشتن این آمار باید صبر کرد، اما آنچه مشخص است اینکه ۱۰۰ درصد کلاس‌های مختلط در این حوزه روند کاهشی دارد.

وی با بیان اینکه عامل ترک تحصیل دختران در دوره متوسطه اول مدارس مختلط نیست، تصریح کرد: بیشتر مدارس مختلط در پایه ششم و هفتم است که البته نگاه آموزش و پرورش تفکیک و کاهش این مدارس و کلاس‌هاست.

پر کارترین آموزش و پرورش کشور

وی در بخش دیگر با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید به عنوان نوروز دانایی،خرد و فصل شکوفایی با ماه محرم اظهار داشت:آموزش و پرورش خراسان رضوی پر کارترین و پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی ۷/۸ درصد دانش آموزان،۱۴ درصد دانش آموزان استثنایی،۱۳ درصد دانش آموزان شبانه و ۱۱ درصد دانش آموزان روستایی کشور را داراست، افزود: امسال یک میلیون و ۱۴۰ هزار دانش آموز با رشد یک درصدی نسبت به سال گذشته، سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند.

آغاز سال تحصیلی در جوار امام رضا(ع)

وی اضافه کرد:۲۹ شهریور ماه ۱۰۰۰ دانش آموز در قالب «جشن شکوفه‌ها» و «جوانه‌ها» به نمایندگی از دانش آموزان کشور سال تحصیلی جدید را در جوار بارگاه منور رضوی آغاز می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آنان کلاس اولی هستند.

برچسب‌ها