کرمان - مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: بدهکاران مهریه ۶۰ درصد زندانیان جرائم غیرعمد را تشکیل می دهند.

 ۸۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای استان کرمان آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، سید حجت الله موسوی قوام پیش از ظهر سه شنبه در جلسه هیئت امنای ستاد دیه ادامه داد: ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان کرمان این هفته آزاد می شوندکه این زندانیان با پرداخت ۲۲۰ میلیون تومان از محل کمکهای خیران، ستاد دیه کشور، تسهیلات بانکی و اعتبارات استان آزاد می شوند.

موسوی قوام  با اشاره به تعداد زندانیان آزاد شده اظهار داشت: ۱۵ نفر از محل کمک های ویژه ستاد دیه مرکز، ۵۷ نفر از محل کمک های مردمی و خیران، سه نفر از طریق پرداخت وام، هشت نفر بدون پرداخت وجه با کسب رضایت شاکیان و تعدادی هم از طریق صندوق خسارات آزاد شده اند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه تاکنون با ۱۰۵ نفر از شاکیان پرونده مذاکره داشته ایم، ابراز داشت: طبق این مذاکرات حدود ۱۵ میلیارد تومان تخفیف بدهی از طرف شاکیان داشتیم و ۴۸ نفر از مددجویان نیز بخشی از بدهی خود را به عهده گرفتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: مبلغ دو میلیارد تومان تعهد برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط خیران استان کرمان پذیرفته شده که تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خیران به تعهدات خود پایبند نبوده اند، گفت: در سال جاری سعی و تلاشمان بر این است که ۷۰ درصد وصول را داشته باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: ۲۹۷ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند.

وی با اشاره به تعداد ۲۹۷ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان بیان داشت: ۹ نفر بدهکار دیه در تصادفات رانندگی، ۱۶۴ نفر مهریه، شش نفر نفقه، ۱۱۵ نفر بدهکار چک و سه نفر دیه هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد جرائم غیر عمد در خصوص پرداخت مهریه و نفقه است.

به گفته وی اکنون ۲۹۷ زندانی جرایم غیر عمد بخاطر دیه، چک برگشتی، مهریه و نفقه در زندانهای استان منتظر آزادی هستند که ۲۲۲ نفر آنها ورودی امسال و بقیه از سالهای ۹۴ و ۹۵ در زندان مانده اند .

برچسب‌ها