اصفهان- استاندار اصفهان از ۵ برابر شدن تعداد روزهای سالم شهر اصفهان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ خبر داد.

۵ برابر شدن تعداد روزهای سالم اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگر پور شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۲، ۳۳ روز هوای سالم، ۲۴ روز هوای ناسالم و ۱۲۸ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشتیم که این آمار در مدت مشابه امسال ۱۷۳ روز هوای سالم، یک روز هوای ناسالم برای عموم و ۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این آمار موید آن است که در بحث آلودگی هاو به مقدار قابل قبولی به اهداف خود نائل شده ایم، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد و پس از آن برنامه رسیدن به هوای پاک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار اصفهان به میزان بارش ها اشاره کرد و افزود: میزان بارش ها در استان اصفهان یک ششم میانگین بارش های دنیاست و ۱۰ سالی است که با خشکسالی روبرو هستیم و متأسفانه ۹۵ درصد خاک استان تحت خشکسالی خفیف، متوسط و قوی است.

وی با بیان کاهش ۲۰ درصدی بارش های امسال، اظهارکرد: از صفر درصد در غرب تا ۷۰ درصد در شرق میزان بارش ها در استان کاهش داشته است و در شهر اصفهان ۵۰ درصد میانگین بارش های سالانه صورت گرفته است.

زرگرپور افزود: این در حالی است که ۲۸۰ هزار تن گندم تولید شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است همچنین ۸۰ هزار تن جو در استان تولید شده است.

حکم ۱۵ شهردار در حال بررسی است

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰۷ شهرداری وجود دارد و بالای ۸۵ درصد جمعیت استان اصفهان شهری است، اظهارداشت: تا به امروز احکام ۷۵ شهردار ۷۵ شهر استان اصفهان صادر و فعالیت‌های آنان آغاز شده، حکم ۱۵ شهردار در حال بررسی و ۱۱ شهردار هنوز توسط شوراهای شهرهای مربوطه معرفی نشده است.

وی اضافه کرد: صلاحیت ۶ شهردار شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر استان اصفهان به دلیل شرایط فردی و یا شغلی مورد تائید مراجع نظارتی قرار نگرفته است و در صورت اصرار شوراها پرونده به شورای حل اختلاف ۵ نفره شامل استاندار، رئیس شورای استان، نماینده دادگستری و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارجاع می شود که تاکنون حکم یک شهردار در این شورا تایید شده است.

زرگرپور ادامه داد: احکام شهرداران ۳ شهردار از ۴ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان که احکام آن ها توسط وزیر کشور صادر می شود، ابلاغ شده است و یک شهر باقی مانده نیز امروز و یا فردا صادر می شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه صندوق توسعه ملی مختص به بخش غیر دولتی است که تسهیلات ریالی و ارزی را به بخش کشاورزی و صنعت ارائه می دهد، گفت: در سال گذشته ۳۳۵ طرح با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرد، همچنین ۱۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیون دلار از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مجموع ۳۴۷ طرح ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی از صندوق توسعه ملی دریافت کرده اند.

زرگرپور با بیان اینکه به ۶۷ واحد بالای ۱۰۰ نفر اشتغال ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، افزود: سال گذشته در طرح رونق به ۱۱۵۳واحد بحران زده کوچک و متوسط ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار اصفهان افزود: در سال جاری ۲هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی شامل واحدهای کوچک استان اصفهان تا روز یکشنبه هفته گذشته در سایت بهین‌یاب ثبت نام کرده‌اند که امسال اصناف و بخش گردشگری نیز می توانند برای اخذ تسهیلات طرح رونق در سامانه ثبت نام کنند.

برچسب‌ها