حشد شعبی عراق از تسلط نیروهای مردمی و امنیتی این کشور بر الحویجه پس از درهم شکستن استحکامات داعش خبر داد.

حشد شعبی از تسلط بر الحویجه خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی و امنیتی پس از اجرای عملیات برق آسا و غافلگیر کننده و در هم شکستن استحکامات داعش به طور کامل بر الحویجه مسلط شد.

منابع وابسته به حشد شعبی عراق قبلا اعلام کرده بودند که نیروها در یک کیلومتری مرکز الحویجه هستند.

این درحالی است که یک منبع امنیتی عراقی از حمله نیروهای واکنش سریع به مرکز الحویجه در جنوب غرب کرکوک خبر داده و اعلام کرد: نیروها به پاکسازی الحویجه ادامه می دهند.

رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق از تسلط بر محله های النداء و العسکری در شمال غرب الحویجه خبر داده بود.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات آزادسازی الحویجه اعلام کرد: نیروهای ارتش، پلیس، واکنش سریع و حشد شعبی عملیات گسترده ای را برای آزادسازی مرکز الحویجه و ناحیه الریاض از لوث داعش آغاز کرده اند.

خبرنگار روسیاالیوم در عراق گزارش داد: نیروهای عراقی در حال پیشروی به سوی مرکز الحویجه از سه محور یعنی روستای النافله در شمال غربی، روستای الجبوریه در غرب و روستای الغازیه در جنوب غربی هستند.

بر اساس این گزارش؛ نیروی هوایی عراق مواضع داعش را در ورودی های مرکز الحویجه هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند. نیروهای حشد شعبی نیز بر جاده بیجی-حویجه منتهی به مرکز الحویجه از سمت غرب مسلط شدند.

خبرنگار این رسانه روس اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی روستای الغازیه در غرب الحویجه را آزاد کرده و به مرکز الحویجه نزدیک تر شده اند. تروریستهای داعش در حال فرار از روستای الدبس در مجاورت اولین محله غربی در مرکز الحویجه هستند.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای عراقی در حال نبرد سنگین با داعش در سه کیلومتری مرکز الحویجه هستند.

شایان ذکر است که الحویجه یکی از مناطق باقیمانده تحت اشغال داعش در عراق است که عملیات آزادسازی آن از ۲۱ سپتامبر گذشته شروع شده است.

منبع: السومرية

برچسب‌ها