کرج- با بهره برداری از فاز دوم مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب کرج ظرفیت تصفیه آب در این مجموعه به ۲ برابر افزایش یافت.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کرج به ۲برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیین افتتاح فاز دوم تصفیه خانه کرج صبح امروز سه شنبه  با حضور سرپرست وزارت نیرو و استاندار البرز برگزار شد.

این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیاردریال به بهره‌برداری رسیده است وبا تکمیل این طرح، ظرفیت تصفیه  فاضلاب در کرج از ۱۴۰ به ۲۸۰ هزار نفر افزایش یافت. در عین حال با اجرای این طرح، امکان تولید ۶۷۰ لیتر درثانیه پساب برای استفاده در بخش کشاورزی وآبیاری فراهم شده است.

سرپرست وزارت نیرو در این مراسم با بیان اینکه گزارش‌ واضحی از وضعیت آب و فاضلاب استان ارائه‌شده است گفت: در این راستا استانداری البرز تلاش زیادی را داشته تا در این بخش مشکلات منطقه مرتفع شود.

ستار محمودی با اشاره به اینکه باید با نگاهی خاص و ویژه جایگاه و ظرفیت البرز دیده شود ادامه داد: البرز از حیث زیرساختی با طرح، برنامه‌های مطلوب و نیروی انسانی متخصص مواجه است لذا  درزمینهٔ برق محدودیتی برای این استان قائل نیستیم چراکه که معتقدم البرز می‌تواند مرکز ومحور توسعه اشتغال کشور باشد.

استاندار البرز هم با با تاکید براینکه تخصیص حق آبه بیشتر از دو سد کرج و طالقان به این استان ضروری و قابل‌پیگیری است به مشکلات البرز در حوزه آب اشاره کرد وگفت: در دنیا شهرهای اطراف مراکز کشورها در رفاه و آسایش به سر می‌برند، این در حالی است که البرز علیرغم همسایگی با پایتخت متحمل مشکلاتی عدیده‌ای شده است.

محمد علی نجفی ادامه داد: تامین ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در افق برنامه ششم برای البرز از اهمتی بالایی برخوردار است لذا باید طرح‌های آب‌رسانی به شهرهای البرز در ردیف بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: در عین حال باید به این مهم اشاره کرد که تخصیص حق آبه بیشتر از دو سد کرج و طالقان به این استان نیز امری ضروری و قابل‌پیگیری است.

استاندار البرز خواستار توجه مسئولان کشوری و وزارت نیروبا اشاره به رفع مشکلات البرز شد وافزود: برای استان البرززیبنده نیست در برخی بخش‌ها از سرانه متوسط کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد واین استان باید در بخش خدمات از دیگر استان‌های کشور پیشی بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین بازدید از پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه اضطراری خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد از دیگر برنامه های امروز سرپرست وزارت نیرو در سفر به کرج است.

برچسب‌ها