ایلام – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: پیش می شود در ایام اربعین، روزانه ۴ هزار دستگاه اتوبوس در ایلام تردد کنند.

تردد روزانه ۴ هزار دستگاه اتوبوس از ایلام در ایام اربعین

نوراله دلخواه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در سال گذشته در زمان پیک تردد زائران، روزانه سه هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از ایلام تردد می کردند، اظهارداشت: پیش بینی می شود که در ایام اربعین امسال، روزانه حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس در ایلام تردد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی برای افزایش ۲۰ درصدی تردد زائران وجود دارد، افزود: در همین راستا استان های همدان، قزوین، تهران، سمنان، گیلان، مرکزی، گلستان و ... بعنوان استان معین هماهنگ شده که در صورت نیاز به یاری استان ایلام خواهند آمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به وضعیت جاده ایلام – مهران، خاطرنشان ساخت: پیمانکار مربوطه قول داده که این مسیر را تا قبل از اربعین آماده کرده و در نقاطی که احتمالا آماده بهره برداری نباشد، یک لایه آسفالت برای تسهیل در تردد به صورت موقت پخش شود تا بعد از ایام اربعین و کاهش ترافیک، بصورت استاندارد پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

نوراله دلخواه همچنین به تجهیز مسیرهای فرعی و جایگزین دسترسی به شهرستان مهران اشاره کرد و بیان داشت: جاده قدیم ایلام – صالح آباد از سمت شهرک شهید کشوری (سرطاف) در حال رگلاژ و نصب علائم و تابلوهای راهداری است و علاوه بر این کار بهسازی مسیر ایلام – ملکشاهی – مهران نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه نصب پل روستای بان رحمان در مسیر ملکشاهی – مهران در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: خط کشی مسیرهای مواصلاتی و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی، نصب گاردریل و همچنین خاک ریزی در شانه های خاکی جاده ها از دیگر اقداماتی است که تا قبل از کنگره عظیم اربعین در جاده های ایلام اجرا می شود.

برچسب‌ها