بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان این که اولویت های ستاد اربعین امسال برقراری کامل نظم و امنیت عمومی، مردمی برگزار شدن این مراسم و لزوم اعزام کاروانی، هیئتی و شبه کاروانی است، از زائران اربعین خواست از سفر بدون ویزا و انفرادی به عتبات خودداری کنند.

زائران اربعین از سفر انفرادی و بدون ویزا به عراق خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ مهرداد ابراهیمی  با بیان این که صدور ویزا از یازدهم شهریور ماه آغاز شده است، افزود:در سفارت عراق و هم چنین کنسولگری های دائمی عراق در ایران، روادید صادر می شود و نزدیک ترین محل صدور ویزا برای ساکنان خراسان شمالی، کنسولگری عراق در مشهد مقدس و هزینه صدور آن هم ۴۰ دلار است.

وی تاکید کرد: برای رفتن به مراسم اربعین داشتن گذرنامه، ویزا و بیمه نامه سفر الزامیست و مردم اقدامی برای سفرهای انفرادی نداشته باشند.

وی با اشاره به این که ۹ کمیته در قالب ستاد اربعین در استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد:بر مبنای تصمیم این کمیته ها، خدمت رسانی به زائران کربلا از ۶  تا ۲۵ آبان ماه خواهد بود.

دکتر ابراهیمی با اشاره به این که خراسان شمالی برای مراسم امسال اربعین سه موکب را مدیریت می کند، افزود: دو موکب در کربلا و یک موکب در مرز مهران مدیریت می شود و خروجی زائران خراسان شمالی برای سفر به کربلا، مرز مهران است.

برچسب‌ها