سخنرانی ترامپ ثابت کرد که موضوع برجام بهانه ای بیش نیست و رئیس جمهور امریکا به شدت از نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خشمگین است زیرا امریکا در طول هفت سال گذشته ودر ده ماه اخیری که از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید می گذرد نتوانسته به اهداف تغییرات جغرافیایی در خاورمیانه برسد. حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران وکمک ایران به محور مقاومت نتوانست اهداف آمریکا وهم پیمانانش را در منطقه به چالش کشید از ای رو باید گفت سخنرانی ترامپ تنها تخلیه خشم وی از ملت ایران بود.

سخنان ترامپ انشای نتانیاهو برای وی بود که از سوی یک کابوی آمریکایی قرائت شد/ توافق برجام بین ایران وامریکا به پایان رسیده است

قدس آنلاین- دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا بیشتر شبیه یک کابوی است تا رئیس دولت آمریکا به قدس آنلاین گفت: رئیس جمهور آمریکا نه در حد رئیس جمهور ایالات متحده بلکه در حد و قواره یک کابوی آمریکایی پشت تریبون ظاهر شد و تمام دنیا شاهد رفتارها ومواضع سخیفانه و بغض آلود وی نسبت به ملت ایران بودند. آنچه رئیس جمهور آمریکا در برابر دوربین ها واذهان عمومی قرائت کرد انشایی بود که توسط  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رشته تحریر درآمده بود و او به عنوان خادم صهیونیست ها تنها وظیفه قرائت و خواندن این  انشای سخیف و بی ارزش را بر عهده داشت.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه دونالد ترامپ فردی بی سواد است افزود: آنچه آقای ترامپ درخصوص ایران و موضوع برجام به زبان آورد نه تنها مدرک قابل قبولی نداشت بلکه وی بی هیچ گونه استناد و پایه واساسی همانند سایر دولتمردان مغضوب آمریکا علیه حاکمیت و ملت ایران اسلامی به اتهام زنی های بی مورد پرداخت. دونالد ترامپ نشان داد که حتی کمترین آگاهی سیاسی، تاریخی و حتی جغرافیایی ندارد و تنها خادم رژیم صهیونیستی و دلارهای نفتی سعودی است از این رو با به کار بردن واژه جعلی خلیج عربی به جای واژه  خلیج فارس سعی کرد تا اربابان خود را راضی نگاه دارد.

هانی زاده وحدت ایرانیان را در نام پرشکوه خلیج فارس درس عبرتی برای آمریکا دانسته و تصریح کرد: هر چند انشای سخیف آقای ترامپ به دنبال راضی کردن صهیونیست ها بود اما خوشبختانه این اهمال کاری نتیجه معکوس داشت به نحوی که به کار بردن واژه خلیج عربی منجر به اتحاد ایرانیان داخل وخارج کشور حتی آنانی که با جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند شد از این رو می توان گفت او علی رغم میلش موجب اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران به دوست و دشمن شد.

وی درباره دلایل خشم آمریکا از ایران به قدس آنلاین گفت: هر چند ترامپ علی رغم در دست داشتن مدرک علیه ایران به سخنرانی پرداخت اما موضع گیری منطقی اتحادیه اروپا نشان داد که وی از روی بغض و عداوت نه مدرک و اساس سخنرانی کرده است به طوریکه حمایت اتحادیه اروپا، چین و روسیه از برجام منجر به انزوای سیاسی آمریکا شده است. این کارشناس مسائب سیاسی ادامه داد: سخنرانی ترامپ ثابت کرد که موضوع برجام بهانه ای بیش نیست و رئیس جمهور امریکا به شدت از نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خشمگین است زیرا امریکا در طول هفت سال گذشته ودر ده ماه اخیری که از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید می گذرد نتوانسته به اهداف تغییرات جغرافیایی در خاورمیانه برسد. حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران وکمک ایران به محور مقاومت نتوانست  اهداف آمریکا وهم پیمانانش را در منطقه به چالش کشید از ای رو باید گفت سخنرانی ترامپ تنها  تخلیه خشم وی از ملت ایران بود.

هانی زاده در تبیین بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا بیان داشت: از آغاز مذاکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تاکید داشتند. ایشان همواره براین نکته توجه داشتند که ایران باید با جهان تعامل مطلوبی داشته باشد و ثابت کند که قصد پنهان کاری ندارد و مایل به حضور شفاف در عرصه جهانی است لذا با توجه به این دیدگاه ایران وارد مذاکره با آمریکا شد و این نشانه حسن نیت ایران بود.

وی دراین باره ضمن اشاره به موضع گیری مطلوب اتحادیه اروپا گفت: سخنرانی آقای ترامپ یک بار دیگر حقانیت سخنان مقام معظم رهبری را به تصویر کشید که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست بنابراین برجام بین ایران وامریکا به پایان رسیده است. از آنجایی که اتحادیه اروپا موضع متفاوتی درخصوص برجام دارد جمهوری اسلامی ایران باید با حقانیت خود با اروپا توافق مطلوبی را در پیش گیرد تا بدین لحاظ موجب جدایی اتحادیه اروپا با آمریکا در مواضع ضد ایرانی شود.

برچسب‌ها