معاون سیاسی سپاه گفت: اشتباه استراتژیک ترامپ به نفع مردم ایران است و ماهیت امریکا و عدم پایبندی آنها به هر گونه تعهد و معاهده بین المللی را برای ما و جهانیان آشکار ساخت.

سخنان ترامپ نشان داد آمریکا به معاهدات بین المللی پایبند نیست

به گزارش قدس آنلاین، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص سخنان روز گذشته دونالد ترامپ علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین اتهاماتی که رئیس جمهور امریکا به جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران وارد کرده است، اظهار داشت: واقعیت این است آقای ترامپ با ادبیات گانگستری و شخصیت کاباره ای در دنیای سیاست شهرتی به هم زده و سخنرانی اخیر او نیز بی بهره از شخصیت و ادبیات او نیست.

وی ادامه داد: ادعاها و اتهامات واهی رئیس جمهور امریکا علیه جمهوری اسلامی نشان می دهد ترامپ امروز با وضعیتی مواجه است که بایستی برای پوشش دادن به انواع ناکامی هایش و محقق نشدن وعده ها و شعارهایی که در حوزه داخلی و همچنین مطالبی که در مورد مکزیک و کره شمالی مطرح کرد در افکار عمومی دشمنی را خلق کند .

سردار سنایی راد با اشاره به عملکرد ضعیف ترامپ در چند ماه ریاست جمهوری اش اظهار داشت: ترامپ با مطرح کردن این سخنان به دنبال فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر شکست های متعددی است که در داخل امریکا و سطح بین الملل با آن روبرو بوده است. سیاست جنگ نیابتی و استفاده از تروریست در سطح منطقه با شکست روبرو شده و وعده هایی که به متحدان منطقه ایش داده محقق نشده است. همه اینها شرایطی را به وجود آورده که آقای ترامپ چنین سخنرانی را انجام دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: سخنان ترامپ و بیانیه کاخ سفید که بلافاصله بعد از آن صادر شد، نشان می دهد که این مطالب برآمده از یک اشتباه راهبردی و فهم نادرست سران ایالات متحده امریکا است. امریکایی ها شناخت درستی از ملت ایران و نظام مردم سالاری دینی ندارند و تصور می کنند مدل هایی که در عراق و لیبی دنبال کردند را می توانند در ایران نیز پیاده کنند.

سردار سنایی راد با بیان اینکه اشتباهات راهبردی ترامپ و تیم سیاسی اش یک فرصت استثنایی برای ملت و دولت ایران به وجود آورده است، گفت: ادبیات آقای ترامپ ماهیت سردمداران کاخ سفید را برای ملت ایران و جهانیان شفاف کرد. پیامد اشتباه استراتژیک رئیس جمهور امریکا و تیم همراهش به نفع مردم ایران است و ماهیت امریکا و عدم پایبندی آنها به هر گونه تعهد و معاهده بین المللی را برای ما و جهانیان آشکار ساخت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پیام هایی که سخنان ترامپ برای جمهوری اسلامی ایران داشت این بود که جمهوری اسلامی باید بیش از پیش به تولید قدرت ملی و توان بازدارندگی توجه کنند تا بتواند در مقابل قلدری های استکبار جهانی ایستادگی کند. هر کشوری که فاقد قدرت دفاعی باشد می تواند مورد طمع و توهین سران امریکا قرار گیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه تصور امریکایی ها از تن دادن ایران به مذاکرات و توافق هسته ای از روی ضعف بوده است، خاطرنشان کرد: آنها خیال می کنند که تهدید می تواند در برخورد با ایران تاثیرگذار باشد اما این برداشت آنها بسیار اشتباه بوده و تهدید جمهوری اسلامی ایران و سخنان ترامپ موجب وحدت و یکپارچگی بیش از پیش ملت ایران شده است.

سردار سنایی راد درخصوص سخنان ترامپ بر علیه سپاه پاسداران اظهار داشت: سخنان ترامپ با واکنش همه مسئولان نظام اسلامی فارغ از هر جناح و جریانی مواجه شد. این حمایت ها از سپاه و مخالفت با سخنان ترامپ در سطح جامعه و در فضای مجازی نیز به همین شکل است و نشان داد که سپاه حامی مردمی دارد. اشتباه راهبردی سران ایالات متحده عمق مردمی نظام اسلامی را بیش از پیش کرد.

وی افزود: اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح منطقه و در مقابله با تروریست ها استراتژی ها و راهبردهای ایالات متحده را با شکست مواجه کرده و به همین دلیل است که آنها سپاه را هدف هجمه های خود قرار دادند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: شرایط امروز منطقه و جهان و سیاست های خصمانه سردمداران امریکا نشان داد که باید بیش از پیش قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور را تقویت کنیم و این فرصتی است که امریکایی ها و اشتباهات محاسباتی آنها به ما داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها