بجنورد- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی از اعطای ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان استان خبرداد.

اعطای ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، علی روحانی اظهارکرد: از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان استان اعطا شد.

وی با بیان اینکه میزان کمک های بلاعوض دولت به زلزله زدگان در مناطق روستایی ۵۰ میلیون ریال و در مناطق شهری ۶۰ میلیون ریال است، گفت: این کمک های بلاعوض به افرادی تعلق می‌گیرد که منازل آنان در زلزله کاملا تخریب شده و باید دوباره آن را بسازنند.

روحانی ادامه داد: در مرحله اول به همه روستاییان ۳۰ میلیون ریال اعطاء شده و در مرحله دوم نیز ۲۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید دو هزار و ۴۹ واحد مسکونی در مناطق روستایی و دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز در مناطق شهری دوباره احداث شود، افزود: کمک های بلاعوض به همه این افراد تعلق می گیرد و این در حالیست که در مناطق شهری فقط به ۲۲ نفر که فندانسیون واحد مسکونی خود را کار کرده اند ۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

روحانی با بیان اینکه به جز کمک های بلاعوض دولت به زلزله زدگان استان آنان از تسهیلات کمک معیشت نیز برخوردار خواهند شد، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و در راستای تامین لوازم و مایحتاج اولیه از سوی دولت به زلزله زدگان ۲۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود.

روحانی یادآورشد: برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده در روستاها ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهاردرصد و در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها