شیراز- عملیات ساماندهی ورودی اختصاصی تخت جمشید حد فاصل میدان ملل به سمت تخت جمشید آغاز شد.

عملیات اجرایی ساماندهی ورودی جاده اختصاصی تخت جمشید آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از آغاز پروژه ساماندهی ورودی میدان ملل-  تخت جمشید با هزینه ۱۶  میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در فاز اول خود در متراژ تقریبی۱۰۸۰  متر اجرا می شود.

مسعود رضایی منفرد اظهار کرد: ورودی‌های هر شهر و یا منطقه از نقاط پر اهمیت محسوب می شود و این امر در خصوص آثار تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه تری را به لحاظ خوانا سازی مسیرگردشگر داراست.

وی افزود: یکی از برنامه‌های که در اولویت کار این پایگاه از سال گذشته قرار گرفته است بحث ساماندهی ورودی‌ اختصاصی تخت جمشید از سمت میدان ملل به سمت مجموعه ی تخت جمشید بود.

مدیر پایگاه تخت جمشید عنوان کرد: نخستین طرحی که سال گذشته در راستای ساماندهی ورودی تخت جمشید اجرا شد، پروژه ساماندهی ورودی، تحت عنوان طرح پایلوت در فاز تحقیقاتی به مساحت ۹۹۰ مترمربع بود که پس از بررسی های لازم در خصوص نقاط ضعف و قوت پروژه طرح اصلی سامان دهی ورودی تخت جمشید در شورای راهبردی، طرح مزبور رأی به اجرایی شدن را کسب و به مناقصه کشوری گذاشته شد.

وی از آغاز اجرای پروژه ساماندهی و بهسازی ورودی میدان ملل – تخت جمشید خبر داد و گفت: این طرح به متراژ ۱۰۸۰متر طول و عرض ۷.۵ متر و در مجموع در مساحتی بیش از۸۱۰۰ متر مربع اجرا می‌شود.

رضایی منفرد اعلام کرد: در این پروژه اقداماتی نظیر احداث پیاده‌رو به همراه معبر ویلچر و مسیر دوچرخه سواری و همچنین احداث پارکینگ حاشیه ای (امن) اجرا خواهد شد.

وی افزود: همزمان با اجرای عملیات عمرانی مسیر، نورپردازی این پروژه نیز اجرا خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید هزینه اجرای این طرح را شانزده میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای این پروژه از محل اعتبارات سال ۹۵  و ۹۶ تأمین شده است و برآورد پیشرفت پروژه تا ۲۵ درصد افزایش قرار داد نیز پیش بینی شده است.

رضایی منفرد ابراز امیدوراری کرد: با اجرای پروژه ساماندهی ورودی‌ اختصاصی تخت جمشید، علاوه بر زیباسازی و ایجاد محیط شاداب بتوانیم موجبات رضایتمندی شهروندان و گردشگران را فراهم کنیم.

برچسب‌ها