رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قوانین و مقررات جدید در حوزه ایثارگری بر لزوم تلاش برای آشنایی بیشتر ایثارگران با مقررات و مسائل حقوقی تاکید کرد.

افزایش اطلاعات ایثارگران ازقوانین، زمینه‌ساز استیفای حقوق آنان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی روز سه شنبه ۲۷ مهرماه در مراسم افتتاحیه همایش سراسری روسای امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع شهید رسول زاده با اشاره به اهمیت و قداست برخی اماکن، کلمات و مفاهیم گفت: در بین نهادها و دستگاه‌های کشور بعضی از دستگاه‌ها دارای چنین ویژگی‌هایی هستند که از جمله آن‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران است که همه مردم با دید ویژه‌ای به آن می‌نگرند، زیرا بنیاد مکان مقدسی است و این قداست به واسطه انتساب به ایثارگران و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با ارزشمند دانستن فعالیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما به افرادی خدمت می‌کنیم که به دین، قرآن، ملت و رهبری خدمت کرده‌اند و این افتخار بزرگی است برای ما که به این عزیزان خدمت برسانیم.

معاون رییس جمهوری رفع مشکل ایثارگران را نوعی عبادت دانست و گفت: بخش حقوقی بنیاد در حل مشکل ایثارگران نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند آرامش زیادی چه در بین این عزیزان و چه در فضای بنیاد ایجاد کند.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی از مقررات و مسائل حقوقی جدید به ایثارگران گفت: ایثارگران باید از مسائل قانونی و حقوق خود به خوبی آگاه باشند تا دچار مشکل نشوند. افزایش آگاهی حقوقی ایثارگران برای استیفای حقوقی قانونی آن‌ها ضروری است و ایثارگران عزیز می‌توانند با آگاهی از قوانین در حل و فصل بسیاری از مشکلات خود فعال شوند و مانع از تضییع حقوق قانونی شوند و البته بنیاد هم وظیفه دارد حمایت جدی از آنان به عمل آورد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئله معاضدت حقوقی و قضایی بنیاد از ایثارگران گفت: معاونت حقوقی باید حضور خود را در این بخش افزایش دهد و به صورت مستمر پیگیر مسائل حقوقی و قانونی ایثارگران باشد تا مانع تضییع حقوق این عزیزان شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: بخش حقوقی بنیاد باید در حوزه ارتباط با ایثارگران همواره با دیده خدمت و تکریم نگاه کند و در همه جا حضور جدی داشته باشد. همچنین در حوزه مسائل داخلی بنیاد نیز حوزه حقوقی می‌تواند نقش موثری در پیگیری و اجرای صحیح قوانین و مقررات داشته باشد و لازم است در تنظیم تمام قراردادها و تفاهم نامه‌های بنیاد نقش داشته باشند.

برچسب‌ها