شبکه آی فیلم با چند رویداد جدید، در صدر شبکه های خبرساز برون مرزی صدا و سیما قرار دارد. محمدعلی نجفی سازنده اثر ماندگار «سربداران» میهمان برنامه «خارج از کادر» خواهد بود، اسامی سه فیلم سینمایی آخر هفته این شبکه «اتوبوس»، «زشت و زیبا» و «ملک سلیمان» است و پخش دو سریال «روشنایی های شهر» و «هوش سیاه» هم آغاز می شود. برنامه «درخیابان» هیسپان تی وی نیز در جدیدترین قسمت خود به مشکلات مهاجران آمریکای لاتین به ایالات متحده آمریکا می پردازد.

کارگردان «سربداران» در آی فیلم /فیلم های سینمایی پایان هفته آی فیلم؛ «اتوبوس»، «زشت و زیبا» و «ملک سلیمان»/
آغاز پخش «روشنایی های شهر» و «هوش سیاه»/رونی کورولو و «در خیابان» هیسپان تی وی

حضور محمدعلی نجفی در «خارج از کادر» آی‌فیلم

شبکه آی فیلم در برنامه «خارج از کادر» که هر هفته جمعه‌ها از این شبکه پخش می‌شود، این هفته سری می زند به محمدعلی نجفی کارگردان سریال به یادماندنی «سربداران».

به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، برنامه «خارج از کادر» که در هر قسمت به سراغ یکی از پیشکسوتان و فعالان آثارهنری به‌ویژه کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون می‌رود، این هفته جمعه ۲۸ مهر گفت و گو های خارج از کادر محمدعلی نجفی با مخاطبان این شبکه را به نمایش می‌گذارد.

مهندس محمد علی نجفی کارگردان، معمار و فیلم‌نامه نویس در سال ۱۳۲۴ در اصفهان به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم از دبیرستان دارالفنون برای تحصیل در رشته معماری وارد دانشگاه ملی(شهید بهشتی) شد. نجفی فعالیت هنری اش را در اوایل دهه ۵۰ با کارگردانی نمایشنامه «زبون بسته ها» آغاز کرد و در سال ۵۱ تئاتر «سربداران» را به کمک دکتر علی شریعتی در حسینیه ارشاد به روی صحنه برد و اولین فیلم بلند خود «جنگ اطهر» را در سال ۱۳۵۸ساخت. او نخستین مدیر سینمایی بعد از انقلاب اسلامی است و از این حیث هم شخصیت جالب توجهی در میان فیلمسازان ایرانی به شمار می رود.

«گزارش یک قتل» در سال ۶۵ یکی از فیلم‌های موفق نجفی در عرصه سینمای حرفه‌ای او محسوب می شود و فیلم های سینمایی «لیله القدر»، «پرستار شب»، «تپش»، «زمین آسمانی»، «افسانه لاجوردی» و مجموعه‌های تلویزیونی موفقی همچون «سربداران» و «زمان شوریدگی» و چندین فیلم کوتاه و بلند و مستند در کارنامه هنری وی به‌چشم می‌خورد. فیلم سینمایی «گرگ بازی» جدیدترین اثر نجفی در مقام تهیه کننده است که برای جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

محمدعلی نجفی که در سال های اخیر نقش احمد قوام معروف به قوام السلطنه را در سریال «معمای شاه» نیز ایفا کرد، در برنامه «خارج از کادر» حال و هوایش در این روزها و دغدغه‌ها و مشغولیت‌هایش را با مخاطبان شبکه آی‌فیلم در میان می‌گذارد.

«خارج از کادر» به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی قاسم صالحی هر هفته جمعه شب ساعت ۲۲:۳۰ از آی فیلم پخش می‌شود و  بازپخش آن نیز در ساعت ۰۶:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز شنبه و ۲۲:۳۰ دوشنبه روی آنتن خواهد رفت.

«روشنایی‌های شهر» در قاب آی‌فیلم فارسی

مجموعه تلویزیونی «روشنایی‌های شهر» به کارگردانی مسعود کرامتی نیز از جمعه روی آنتن کانال فارسی شبکه آی‌فیلم قرارخواهدگرفت.

«روشنایی‌های شهر» مجموعه‌ای است که در سال ۱۳۸۳ از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و سالار فلاحیان نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشته‌است.

این سریال داستان سه دوست صمیمی به نام‌های آرش، امیر و شریف است که زندگی و تفکرات هر یک بر زندگی دیگری تأثیر می‌گذارد؛ امیر با دوستانش شریف و مراد یک شرکت کوچک رایانه ای تأسیس کرده اند. امیر قرار است با دختردایی خود ازدواج کند و درست روزی که او همراه مادرش برای خرید حلقه می رود، اتفاق بزرگ زندگی اش رخ می دهد.

فاطمه گودرزی، بابک حمیدیان، محسن بهرامی، غلامحسین لطفی، یمین آتشی، اشکان خطیبی، مریم عبدالملکی، مهدی تقی نیا، بیتا بادران، شیوا خنیاگر، حسین سلیمانی، افشین کتانچی و محمدهادی قمیشی بازیگران مجموعه تلویزیونی «روشنایی‌های شهر» بوده‌اند.

اولین قسمت از مجموعه  تلویزیونی «روشنایی‌های شهر» جمعه ۲۸ مهر ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن قرارمی‌گیرد و بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد به نمایش گذاشته خواهدشد.

«اتوبوس»، «زشت و زیبا» و «ملک سلیمان»؛ فیلم های سینمایی آخر هفته آی فیلم

همچنین شبکه آی‌فیلم که هر هفته پنجشنبه، جمعه و شنبه ۳ فیلم سینمایی را به ترتیب از کانال‌های فارسی، عربی و انگلیسی به نمایش می‌گذارد، فیلم‌های سینمایی «اتوبوس»، «زشت و زیبا» و «ملک سلیمان» را برای نمایش  آخر هفته خود انتخاب کرده است.

«اتوبوس» یدالله صمدی به آی‌فیلم وارد می‌شود

«اتوبوس» فیلمی به کارگردانی یدالله صمدی و نویسندگی داریوش فرهنگ، محصول سال۱۳۶۴ است.

در این فیلم، اهالی روستایی به ۲ گروه بالادهی و پایین دهی (حیدری و نعمتی) تقسیم شده‌اند. سرکرده نعمتی‌ها نمکزار خود را به کدخدا، که به دشمنی و کینه بین  دو گروه دامن می‌زند، می فروشد و یک اتوبوس مستعمل می‌خرد تا با آن مسافرکشی کند. ورود اتوبوس به روستا کار گاریچی حیدری‌ها را کساد می‌کند و اختلاف‌ها بیش تر می‌شود...

این فیلم سینمایی پنج‌شنبه ۲۷ مهر ساعت ۲۱:۰۰ از کانال فارسی آی‌فیلم روی آنتن می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهدبود.

«زشت و زیبا» در آی‌فیلم عربی

«زشت و زیبا» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا معتمدی محصول سال ۱۳۷۷ است که جمعه شب ساعت  ۲۲:۳۰ به وقت تهران(۲۲:۰۰ به وقت مکه) با زیرنویس عربی روانه آنتن می‌شود. تکرار آن نیز در ساعت‌های ۰۴:۳۰، ۱۰:۳۰ و ۱۶:۳۰ روز بعد پخش خواهدشد.

داستان این فیلم تاریخی از این قرار است: ترخان بای به منظور گذراندن گنجینه خود از کویر، سردار تاتار خود را مأمور این کار می‌کند، سردار که قصد ربودن گنجینه را دارد موضوع را با سارق در میان می‌گذارد ولی سارق نیز به تنهایی گنجینه را ربوده و پس از پناه بردن به قلعه، مورد استقبال خاتون دختر صاحب قلعه قرار می‌گیرد. روز بعد سارق در صدد فرار بر می آید ولی...

سعید پورصمیمی، گلچهره سجادیه، مهدی فتحی، اصغر همت و بهمن زرین پور در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«ملک سلیمان» در قاب آی‌فیلم انگلیسی

«مُلک سلیمان» عنوان  فیلم دنباله دار سینمایی محصول ایران است که در سال ۲۰۱۰ اولین پخش از سه‌گانه آن به روی پرده سینماهای ایران رفته ‌است. فیلمنامه آن بر اساس سوره‌های قرآن روایت شده‌است.

کارگردانی و نویسندگی این فیلم را شهریار بحرانی برعهده داشته‌است. کانال انگلیسی آی‌فیلم قسمت اول این فیلم سینمایی را برای مخاطبانش با زیرنویس انگلیسی به نمایش می‌گذارد.

در این فیلم سینمایی مقطعی از زندگی حضرت سلیمان به تصویر کشیده شده است: خداوند به وسیله نشانه‌هایی به سلیمان نشان می‌دهد که باید از شرایط سختی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی عبور کند؛ اما سلیمان برای به‌دست آوردن چنین حکومتی باید جهان اجنه و شیاطین را تحت سلطه خود درآورد. دراین بین فتنه‌هایی در سه شهر اورشلیم، اریحا و زبولون به نمایش در می‌آید.

امین زندگانی، محمود پاک نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، زهرا سعیدی، علیرضا کمالی و جواد طاهری بازیگرانی هستند که در «ملک سلیمان» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«ملک سلیمان» شنبه شب ساعت ۰۱:۳۰به وقت تهران( ۲۲:۰۰ به وقت GMT) پخش خواهدشد و تکرار آن در ساعت‌های ۰۷:۳۰، ۱۳:۳۰ و ۱۹:۳۰ روز بعد خواهدبود.

پخش مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» از کانال عربی آی‌فیلم

و در نهایت اینکه در پی استقبال زیاد مخاطبان عرب‌زبان شبکه آی‌فیلم از مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه»، بار دیگر این مجموعه تلویزیونی در جدول پخش کانال عربی این شبکه قرارگرفت.

مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» که چندی پیش از شبکه آی‌فیلم عربی به نمایش گذاشته شد، بنابه درخواست مخاطبان این شبکه از شنبه ۲۹ مهر روی آنتن قرارخواهدگرفت.

مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» در ۲ فصل به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه کنندگی عباس فاطمی ساخته شده و قرار است فصل دوم آن بلافاصله پس از پخش فصل اول روانه آنتن شود.

«هوش سیاه ۱» مجموعه تلویزیونی ۱۵ قسمتی با موضوع جرائم رایانه‌ای است و آرش قادری بازنویسی فیلمنامه آن را عهده دار بوده است. این مجموعه اردیبهشت ۱۳۸۹ از شبکه ۳سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

خلاصه داستان این سریال از این قرار است: سرگرد احمدی معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس است که همراه با دستیاران خود درگیر پرونده پیچیده یک خرابکار و نابغه رایانه و الکترونیک، شده است.

حسین یاری، کیکاووس یاکیده، رضا آشتیانی، ارسلان قاسمی، افشین کتانچی، روح الله کمانی، کمند امیرسلیمانی و داریوش اسد زاده بازیگران «هوش سیاه» بوده‌اند.

سری دوم این سریال در اردیبهشت ۱۳۹۲ پخش شد. در این مجموعه به مسائل امنیتی پرداخته شده و پلیس مبارزه با جرایم رایانه‌ای در حال مبارزه با چنین متخلفانی است.

پخش مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» از شنبه ۲۹ مهر ساعت ۲۰:۰۰ به وقت مکه(۲۰:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۲:۰۰، ۰۸:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد(۰۲:۳۰، ۰۸:۳۰ و ۱۴:۳۰ به وقت تهران) خواهدبود.

«در خیابان» های آمریکا چه می گذرد؟

برنامه «در خیابان» (Alacalle) هیسپان که به مسائل و مشکلات فرهنگی - اجتماعی مردم آمریکا می پردازد، این بار به سراغ جدایی اعضای خانواده های لاتین تبار در ایالات متحده رفته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند گزارشی «در خیابان» (Alacalle) به بررسی مشکلات و مسائل داخلی مردم آمریکا می پردازد و در این قسمت از برنامه خود به سراغ خانواده های لاتین تبار ساکن در ایالات متحده آمریکا رفته و پیگیر مسائل و مشکلات آنها شده است.

رونی کورولو، تهیه کننده این برنامه تولیدی از شبکه هیسپان، در این برنامه به مشکلات اجتماعی، فرهنگی مردم ایالات متحده آمریکا اشاره می کند و در یک فضای مستند گزارشی از نزدیک و به طور مستقیم به سراغ مردم می رود و شهر به شهر از مشکلات و مسائل اجتماعی که مردم درگیر آن هستند؛ باخبر و در معرض قضاوت بینندگان این شبکه بین المللی قرار می دهد.

کورولو که علاوه بر تهیه کنندگی «در خیابان»، اجرا و کارگردانی این برنامه را نیز بر عهده دارد؛ در این قسمت از برنامه «در خیابان» درباره جدایی اعضای خانواده های لاتین تبار در ایالات متحده صحبت می کند و با مطرح کردن داستان زندگی چند تن از این افراد به بررسی مشکلات و تاثیرات منفی این مسئله بر روی اعضای این خانواده ها می پردازد. وی در هر اپیزود به یکی از شهرهای ایالات متحده سفر می کند تا زوایای بیشتری از  مشکلات مهاجران را به تصویر کشد.

رونی کورولو؛ تهیه کننده، کارگردان و مجری این برنامه است که به سفارش هیسپان تی وی تولید شده و هر هفته چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی می رود. بازپخش این برنامه ساعت ۹:۳۰ پنج شنبه و ۴:۳۰ و ۱۹:۳۰ جمعه است.

  هیسپان تی وی تنها شبکه اسپانیایی زبان صدا و سیمای ج. ا.ا. است که برنامه های گوناگون خبری و گفت و گو محور، نمایشی و ... را برای چند صد میلیون مخاطب هدف خود در اروپا، آمریکای لاتین و ... تهیه و تدارک و پخش می کند.

منبع : پرس تی وی

برچسب‌ها