گچساران- نماینده ی گچساران و باشت در جلسه هماهنگی طرح های اقتصادی در گچساران که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به شروع طرح های صنعتی در این شهرستان از آب رسانی به ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی خبر داد.

۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در گچساران دارای کد اعتباری هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلام رضا تاج گردون نماینده ی گچساران و باشت در جلسه هماهنگی طرح های اقتصادی در گچساران که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: منابع در استان کهگیلویه و بویراحمد محدود است و وجود برنامه ای که در حداقل زمان مشکلات را برطرف سازد ضرورت دارد.

وی افزود: امروز دو موضوع مطرح است یکی مربوط به بخش آب و کشاورزی و دیگری مربوط به بخش صنعت است که در سال گذشته با عنایت دوستان وزارت نیرو، تخصیص هایی که امکان جذب آن را داشتیم، گرفته شد و عملیات هایی نیز در این مسیر تعریف شد.

تاج گردون بیان داشت: متناظر با ظرفیت های جهاد کشاورزی، طرح هایی بر اساس قابلیت های گلخانه ای و دامی ارائه دادیم که تقاضا دارم، ادارات مربوطه روی آنها متمرکز شوند.

تاج گردون گفت: در بحث صنعت در حوزه گچساران و باشت طرح های بزرگی شروع شده است و در هشت سال گذشته کار عملیات آب رسانی حدود ۲۰ هزار هکتار زمین را انجام داده ایم و تقریبا همه این مناطق دارای کد اعتباری هستند که یا شروع شده و به اتمام رسیده و یا در حال  کار هستند که باید روند را سریعتر پیش ببریم.

۳۵ میلیارد تومان به بانک های استان اختصاص داده می شود

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان جلسه گفت: بسیار خوشحالم که در بین فعالان اقتصادی گچساران هستم و همانگونه که می دانید در سالهای اخیر اولویت دولت در بحث اقتصادی، رفع موانع تولید و اصلاح مسیر کارکرد  مراکز تولید است و این اولویت، اولویت ملی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کشورهایی موفق هستند که بستر برای فعالیت بخش خصوصی را هموار سازند و دولت حمایت و تقویت کند امروز مطالب و مشکلاتی که مطرح شد در دو حوزه بود که یک قسم مربوط به صنعت بود و بخش دیگر در ارتباط با منابع آب و مدیریت مصارف آب، موضوع دیگر  در ارتباط با مسائل بخش کشاورزی و نهایتا مشکلات واحد های تولیدی بود.

وی تصریح کرد: مسائلی که گفته شده جدا از مسائل کل کشور نیست اما نوید می دهم مسیری که گچساران دنبال می کند، مسیر خوبی است البته مشکلاتی وجود دارد که دولت و ما هم به عنوان نماینده ی دولت در این زمینه تمام تلاش مان را انجام می دهیم تا مشکلات برطرف شود.

علی محمد احمدی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصادی استان گفت:  بخشی از مشکلات به زیر ساخت ها بر می گردد که ما باید زیر ساخت ها را تقویت کنیم و زمینه راه های دسترسی برای شهرک ها و واحد های تولیدی  را فراهم بکنیم و بخشی دیگری از مشکلات، مشکلات بین ادارات در شهرستان است که این بر می گردد به تعاملی که دستگاه های مختلف با هم دارند و در این بین نقش بانک ها بسیار مهم است و بخش دیگر مشکلاتی است که نیاز به اصلاح قوانین دارد که ما باید در مرکز انجام بدهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط ما یک شرایط ویژه است، کسی که وارد عرصه تولید می شود باید پشتکار، دوندگی و مدیریت داشته باشد، من چون خودم یک زاگرسی هستم زندگی ایلی و عشایری داشته ام می دانم زندگی عشایری کردن با زندگی صنعتی متفاوت است.

وی با اشاره به سیاست های آینده ی خود تصریح کرد: بنای ما بر این است که بصورت گام به گام این مشکلات را برطرف کنیم، بانک ها را پای کار بیاوریم و البته به دلیل ضعف منابع بانک ها در استان، بانک ها توان پاسخ گویی به همه مطالبات را ندارند و ما باید بانک ها را در مرکز تجهیز کنیم تا همراهی بکنند.

احمدی  با اشاره به جلسه ای که این هفته با نوبخت معاون محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشت، گفت : معاون محترم ریاست جمهوری قول مساعد دادند که از منابعی که در اختیار داریم، چیزی حدود ۳۵ میلیارد تومان را در اختیار بانک ها در قالب کمک های مالی و اعتباری قرار دهند که اگر می شد این امر تحقق یابد، ما بخشی از مشکلات سرمایه در گردش که باید در اختیار بانک ها باشد را برطرف می کنیم و به سرعت تلاش می کنیم در این زمینه حرکت کنیم.

برچسب‌ها