شیراز _ استاندار فارس گفت: میراث فرهنگی و بافت تاریخی شیراز فرصتی بسیار بزرگ جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال فراوان است.

میراث فرهنگی و بافت تاریخی شیراز فرصت بزرگ جذب سرمایه گذار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از مسجد جامع عتیق شیراز که قدیمی ترین مسجد استان فارس محسوب می شود ضمن گفتگو با متولی این مسجد به بررسی روند مرمت و تعمیر بخش های مختلف آن پرداخت.

در حاشیه این بازدید که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل روابط عمومی استانداری صورت گرفت، مهندس تبادار با بیان این که حفاظت از میراث گذشتگان اهمیت بالایی دارد، اظهار داشت: توجه به این اماکن و تلاش برای مرمت و احیای آنان در دستور کار مدیریت ارشد استان فارس قرار دارد.

وی مرمت اصولی و علمی بناهای تاریخی زیر نظر کارشناسان مجرب را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد با توجه به وجود بناهای تاریخی بسیار ارزشمند و برجسته در استان فارس، اماکن میراثی و تاریخی استان در آینده، وضعیت مناسب تری پیدا کنند و چنانچه در شرایط فعلی قادر به توسعه بناهای فاخر و ارزشمند نیستیم، باید تلاش کنیم بناهای موجود را در شرایط مناسبی نگهداری و حفظ کنیم.

استاندار فارس همچنین در بازدید از چند خانه تاریخی در محله سنگ سیاه شیراز که توسط بخش خصوصی مرمت و به عنوان هتل مورد بهره برداری قرار گرفته بود، روند ترمیم این خانه ها را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدیدها که با توضیحات کارشناسان میراث فرهنگی و متصدیان بهره برداری از این خانه های تاریخی همراه بود، مهندس تبادار خواستار همکاری بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ترمیم و بهره برداری اصولی و علمی از این بناهای تاریخی شیراز شد و تصریح کرد: مرمت و بهره برداری اصولی و علمی از خانه های تاریخی موجب توجه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی شده و درآمد پایدار و اشتغال بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

وی به اهمیت گردشگری و نقش آن در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بسیار بالایی که در بافت تاریخی شیراز وجود دارد باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و گسترش توریسم استفاده بیشتری صورت گیرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها