کرج- بیستمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزارشد که اعمال نظر و دخالت برخی مدیران شهرداری در یک پرونده بدهی ۲۰ میلیاردی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کرج در آن رسانه ای شد.

دخالت برخی مدیران شهری کرج در پرونده بدهی ۲۰ میلیاردی

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین این جلسه با حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

رحیم خستو عضو شورای شهر کرج در بیان نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج از سال گذشته ۳ میلیارد تومان طلب داشته و بدین منظور بدهی پیمانکاران در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت نشده که موجب اعتراض و عدم ادامه همکاری آنها با شهرداری شده است به همین دلیل شهردار درخواست دارد که ۴۰۰ میلیون برای پرداخت طللب پیمانکاران در اختیار سازمان قرار دهد.

وی افزود: بودجه امسال سازمان فاوا حدود ۱۷ میلیارد تومان است و با توجه به حجم بدهی های پیشین این سازمان باید مشخص شود که با این میزان بودجه فاوا می تواند به تعهدات خود عمل کند یا خیر.

مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: شهردار هرچندوقت یکبار در صحن شورا حضور یابد و با ارایه گزارش از اقدامات انجام شده ما و شهروندان را در جریان این امور قرار دهد  تا جلوی برخی شایع سازی ها گرفته شود.

ضرورت حضور شهردار در جلسات شورای شهر

محمد نبیونی رییس شورای اسلامی شهر نیز با تاکید بر مثبت دانستن حضور شهردار در جلسات رسمی شورای شهر عدم حضور وی در جلسات اخیر را مبنی بر مشغله کاری بر شمرد و گفت: بهتر است عملکردهای مثبت اخیر که در شهر انجام شده از طریق شهردار کلانشهر کرج و با استفاده از تریبون شورا به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه با ذکر یک تذکر بیان کرد: معاونین شهردار کرج در چند وقت اخیر و بدون هماهنگی با اعضای شورای اسلامی شهر جلساتی را  برگزار کرده و نام اعضای شورا را در این صورت جلسات قید کرده اند در صورتی از قبل در مورد برگزاری چنین نشست هایی به آنها اطلاع رسانی نشده است در نتیجه خواهشمندیم از سوی شهردار به این مهم رسیدگی شود.

وی ادامه گفت:  حضور ناظرین و نمایندگان شورا در این جلسات برای رفع مواردی مانند مشکلات مالی و یا بررسی مطالبات مردمی و پیگیری آن در شورای شهر بسیار موثر است.

منصور وحیدی نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: گزارش شده که گاهی برخی مدیران شهرداری با ورود به پرونده های بزرگ دخالت می کنند به عنوان نمونه پرونده ای با بدهی ۲۰ میلیاردی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ هم بررسی شده است اما برخی افراد فرصت طلب و سودجو با انجام یکسری برنامه ریزی ها موجب دخالت برخی مدیران شهری در بازگرداندن این پرونده به شهرداری مرکز شده اند.

در ادامه جلسه  لایحه ای را بررسی کردند که کلیه اختیارات تفویضی به شهرداری کرج تقدیم  گردد.

زارع عضو کمسیون برنامه و بودجه در خصوص این لایحه گفت: این لایحه ای مهم است که شورا تصمیمات را دقیق باید انجام دهد که می تواند اختیارات را تفویض کند یا نکند.

زارع با اینکه این لایحه  نباید دو فوریتی باشد گفت: اگر اختیارات گسترده  در اختیار شهردار قرار بگیرد می بایست در کمیسیون مجدد باید بررسی شود.

درخواست تفویض اختیارات به شهردار

رضاپور معاون امور مالی شهرداری در پاسخ به این لایحه  گفت:شهردار قصد  همراهی  با شورا را دارد، این حداقل تفویض اختیار است.

ایلیات یکی از اعضای شورا با اشاره به اینکه در کمیسیون، معاملات به تایید شهردار باید برسد گفت: در ۶ بندی که شهردار خواستار تفویض اختیار کرده است، بند اول را  را رای گیری کنیم و بقیه را به کمیسیون بفرستیم.

سلیم نژاد یکی از اعضای شورا با اینکه این تشریفات مشکلات فراوان ایجاد کرده است، گفت:اگر این اختیار را به شهرداری دهیم دیگر شورا مسئولیتی ندارد.

اعتراض به دخالت فرمانداری

لایحه بعدی بررسی نامه فرمانداری در جابجایی پروژه بزرگراه شمالی بود که  در این مورد ایلیات یکی از اعضای شورا اظهار کرد:با توجه به حساسیت بزرگراه شمالی و  زیر گذر ولیعصر اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ادامه گفت: ردیف اعتباری را شهرداری نباید اعلام میکرد و یک بند دو فوریتی در شورا باید اعلام می شد.

رضاپور معاون مالی شهرداری کرج ضمن اعتراص شدید به فرمانداری گفت:  جابجایی اعتبارات از وظایف شورا است چرا فرمانداری دخالت می کند، فرمانداری حق ورود را ندارد و در این موضوع شورا شهرباید برخورد جدی کند.

حاج قاسمی در خصوص این پروژه گفت: پرونده هایی که به حل اختلاف رفته و جواب داده نشده که به صحن علنی هم نیامده است و  بزرگراه شمالی در الویت نیست و فرمانداری موظف نیست بگوید این پروژه انجام شود یا نشود

برگشت خوردن چک های شهرداری در موضوع بیمه تکمیلی

لایحه بعدی در خصوص شکایت و اعتراض بیمه ملت از شهردای بود که چند چک بی محل بابت پرداخت بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری کشیده شده بود.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه ده هزار نفر کارمند شهرداری   تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند افزود:  از بیمه تکمیلی  هر ماهه مبالغی ازحقوق کارکنان شهرداری کسر می شود و در چند ماه گذشته مشکلاتی پیش امده است

زارع در ادامه افزود:  در جلسه کمیسیون با شرکت بیمه مذاکره شد که  ارائه خدمات را به پرسنل انجام دهند ولی بعد اعلام کردند خدمات جاری نشده و این حداکثر خدماتی است که شهرداری به کارکنان خود می دهد.

نبیونی رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه : چک های شهرداری در موضوع بیمه تکمیلی برگشت خورده است گفت:  شهرداری مبالغی چک برگشتی داشته که بیمه ملت در اختیار شورا قرار داده است و در این مورد شهرداری باید پاسخگو باشد.

رضاپور معاون مالی شهرداری با اشاره به اینکه در مورد درامد مالی شهرداری سیاه نمایی شده است گفت:شهرداری مرکز هیچگونه چک های برگشتی ندارد  مناطقی که مبلع یک میلیون را پاس نکرده و آبروی شهرداری را برده اند

وی در ادامه افزود: اوضاع مالی شهردار انقدر بد نیست و شهرداری کرج بالای ۲۰ هزار نفرپرسنل داردکه حقوقشان پرداخت می شود. وی افزود: یک چک برگشتی نداشتیم مگر مواردی که یک فقره چک برگشتی داشتیم  که سریعا واریز شده و بنده سریعا به مدیر منطقه تذکر داده ام

رضاپور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بیمه را خود کارکنان پرداخت میکنند گفت: بیمه ملت در این خصوص یک طرفه قرارداد را فسخ کرده است.

وی افزود  با مدیرعامل بیمه جلسه گذاشتیم ولی به نتیجه نرسیدیم و تصمیم بر این شد  از بیمه ملت گذرکنیم  و بیمه ایران را در شهرداری کرج مستقر  کنیم.

شهرداری در خصوص قرارداد بیمه ملت شفاف سازی کند

رئیس شورای اسلامی کرج با اشاره به اینکه گفته شده هنگام قرارداد با بیمه ملت  یک دستگاه ماشین و ۱۰۰ میلیون تومان  رد وبدل شده است باید مشخص شود گفت: در این مورد باید معاون مالی در جمع رسانه ها و صحن علنی شفاف سازی کند.

رسولی یکی از اعضای شورا ضمن اعتراض به عملکرد شهرداری که در عقد قرارداد جدید چرا مناقصه انجام نشده است گفت: در هر قراردادی باید قرارداد قبلی فسق شود تا با  بیمه ایران  قرارداد جدید بست.

نبیونی رئیس شورا با اشاره به اینکه در بعضی از قراردادهای شهرداری قبل از قطع قرارداد با پیمانکار قبلی مجدد با پیمانکار جدید  قرارداد بسته شده است گفت: این قراردادها  دچار مشکل حقوقی شده است مثل  زیر گذر طالقانی در خصوص کاشیکاری زیر گذر بدون لغو قراداد قبلی با پیمانکار قرارداد جدید با پیمانکار دیگر بسته است که موجب ایجاد پرونده حقوقی شده است.

رضاپور معاون مالی شهرداری در پاسخ به ابهامات ایجاد شده پاسخ داد و گفت:  این مطلب یک دستگاه ماشین و ۱۰۰ میلیون پول را که بین بیمه رد و بدل شده باید عینا مشخص شود چون همچین موردی وجود ندارد

وی در خصوص بیمه ملت گفت این بیمه یک طرفه این قرداد را فسخ کرده که می شود شکایت قانونی از شرکت بیمه ملت داشته باشیم ولی چون به کارکنان شهرداری تعهد داریم با بیمه ایران به مذاکره نشسته ایم که روند این مذاکره رادر جلسه بعد اعلام خواهیم کرد.

برچسب‌ها