بجنورد- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهتمام جدی دولت تدبیر و امید به توسعه خدمات الکترونیک و تقویت زیرساخت های اینترنتی، از صنعت فناوری اطلاعات و حوزه های مرتبط آن به عنوان یکی از حوزه های اصلی اشتغالزایی به ویژه برای بانوان تحصیلکرده یاد کرد.

صنعت «آی.تی» زمینه ساز اشتغال بانوان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معصومه ابتکار دوشنبه در آیین گشایش سومین نمایشگاه الکامپ خراسان شمالی در بجنورد تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک نه تنها به ایفای  حقوق شهروندی، دسترسی آزاد به اطلاعات و ایجاد فرصت های برابر در جامعه کمک می کند بلکه فرصت های شغلی زیادی برای بانوان هم فراهم کرده است و دولت تدبیر و امید اهتمام فراوانی به این حوزه دارد چون از زیرساخت های اصلی توسعه کشور محسوب می شود.

وی از صنعت فناوری اطلاعات و نمایشگاه الکامپ به عنوان صنعت و نمایشگاه سبز یاد کرد و افزود: توجه به این مقوله و تقویت برنامه های این حوزه می تواند در توسعه پایدار و بهبود شرایط شکننده محیط زیست کمک های شایان توجهی داشته باشد. وی اضافه کرد: فناوری اطلاعات و صنایع وابسته آن یکی از مسیرهای اصلی دستیابی به رشد اقتصادی کشور با حداقل آسیب های زیست محیطی قلمداد می شود و صنعت دوستدار محیط زیست است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به نرخ بالای بیکاری زنان به نسبت مردان خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های مهم سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی برای اشتغال بانوان حوزه فناوری اطلاعات است به همین دلیل آموزش و توان افزایی زنان به ویژه بانوان تحصیلکرده با برگزاری نشست های تخصصی بین المللی و برگزاری استارت آپ های تخصصی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی ادامه داد: توسعه مشاغل خانگی و خانوادگی در حوزه آی تی و آی سی تی و سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماندهای الکترونیک هم موضوع مهم دیگری است که به اقتصاد ملی و حفظ محیط زیست یاری می رساند و دولت نیز برنامه های خاصی به همین منظور تدارک دیده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم روزافزون پسماندهای الکترونیک ازجمله ۱۰ میلیون گوشی تلفن همراه که به زودی به دورریز تبدیل می شود، سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در صنعت ارزشمند بازیافت ضروری است و امیدواریم چنین نمایشگاه هایی زمینه توسعه این مشاغل به ویژه با توجه به تجارب موفق جهانی را نیز فراهم کندکه در آن، بانوان سهم عمده ای داشته اند.

سومین نمایشگاه الکامپ خراسان شمالی در ۷۰ غرفه با هدف کمک به توسعه کسب و کارهای این حوزه، کمک به شکل گیری و تقویت شرکت های دانش بنیان و نوپا، معرفی خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی، توسعه بازارهای جدید برای محصولات شرکت های فعال این حوزه و گسترش آموزش های تخصصی مرتبط دایر شده است.

برچسب‌ها