سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با شرکت کلیه پایگاه‌های نهاجا صبح فردا آغاز می‌شود.

تست جدیدترین تسلیحات هوایی جنگنده‌های نهاجا در رزمایش فردا

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ مسعود روزخوش سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت صبح امروز (دوشنبه ۸ آبان) با حضور در یک نشست خبری گفت: هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با شرکت کلیه پایگاه‌های نهاجا و با محوریت پایگاه اصفهان از صبح فردا آغاز می‌شود.

امیر روزخوش تصریح کرد: در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به‌مدت ۲ روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

وی افزود: در این رزمایش، هواپیماهای بمب‌افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت‌رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به‌همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند، حضور دارند.

سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت خاطرنشان کرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب‌افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر به‌منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف‌شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

امیر روزخوش ادامه داد: سامانه‌ها و تسلیحات ساخته‌شده و ارتقاءیافته در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام تیراندازی‌های هوابه‌هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه‌سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری،   تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولیدشده به‌دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخشهای مهم این مرحله از رزمایش است که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام این مطلب که رویکرد این رزمایش درس از مکتب عاشوراست، گفت: خلبانان جوان، شجاع و آموزش‌دیده نیروی هوایی ارتش به‌همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد با تأسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته‌ها و تاکتیک‌های رزمی را در این رزمایش اجرا خواهد کرد.

امیر روزخوش گفت: نیروی هوایی ارتش کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وظیفه تأمین امنیت پهنه هوایی کشور را به‌عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها