مشهد-به دنبال چاپ گزارش قدس با عنوان «گرانی، آخرین سوغات مسافران از فرودگاه مشهد» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: موضوع مطرح شده در این گزارش، گرانفروشی و تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

متخلفان گرانفروشی در فرودگاه مشهد تعزیر می شوند

قدس آنلاین-گروه استان ها: حمیدرضا کریم تأکید کرد: توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت دوره‌ای بازرسی در فرودگاه صورت می‌گیرد و موارد تخلف از سوی آنان به تعزیرات حکومتی گزارش می‌شود.

وی افزود: غرفه داران موظف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند و چنانچه برای غرفه داران مقرون به صرفه نیست، انصراف دهند و بالابودن هزینه ها دلیلی بر گرانفروشی نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی در خصوص پرونده گرانفروشی پارکینگ فرودگاه مشهد نیز اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن نرخ مصوب گرانفروشی پیمانکار محرز شده و متخلف به پرداخت جریمه ۱۲۰ میلیون تومانی محکوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه گزارش از تخلف پیمانکار پارکینگ فرودگاه از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و این سه گزارش توأمان در یک پرونده در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی، اظهار داشت: دادسرا تاکنون به این پرونده ورود پیدا نکرده است، اما به دلیل اینکه تخلف این پرونده محرز است و تضییح حقوق شهروندان را به دنبال دارد، دادسرا می‌تواند ورود کند.

حمیدرضا کریم افزود: در حال حاضر پرونده تخلف گرانفروشی پارکینگ فرودگاه در فرایند دادرسی قرار دارد و ادامه تخلف، تشدید مجازات متخلف را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند دادرسی یک پروسه قانونی دارد و متهم نیز در خصوص اتهام وارده، می‌تواند دفاعیاتی داشته باشد و در خصوص حکم، درخواست تجدیدنظر خواهی کند و از سوی دیگر تهیه استعلام‌های مورد نیاز پرونده زمانبر است.

برچسب‌ها