ایلام- صبح امروز ایلام زیبا نبود! چرا که موج عظیمی از گردوغبار آسمان ایلام را در نوردیده است.

«خفگی» ایلام!

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، از صبح امروز پنج شنبه توده گردوغباری آسمان ایلام را تحت تأثیر اثرات مخرب خود قرار داده و به گفته کارشناسان محیط زیست در حال حاضر میزان ذرات این توده بیش از ۲ برابر حد مجاز است و هوای شهرستان های مهران، ایلام و ایوان در وضعیت هشدار قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هم اکنون توده گردوغبار تمامی نقاط استان را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: وضعیت هوا سالم نیست و در بعضی مناطق شعاع دید به کمتر از ۲۰۰۰ متر هم رسیده است.

یوسف شیخ الملوکی با اشاره به اینکه بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده وضعیت ناپایدار جوی در روزهای آینده است، اظهارداشت: احتمال بارندگی پراکنده در مناطق شمالی استان از فردا وجود دارد و احتمالاً روز شنبه میزان بارندگی بیشتر شود، ضمن اینکه وقوع گردوغبار با توجه به شکل گیری توده ها در بیابان های عراق نیز وجود دارد.

وی بیان داشت: هوا بشدت برای سالمندان، بیماران قلبی، ریوی، کودکان و اطفال نامطلوب است و توصیه می شود که افراد در موارد غیرضروری از خروج از منزل خودداری کنند. 

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با توصیه به زوار اربعین حسینی در استفاده از ماسک استاندارد، یادآور شد: با توجه به کاهش دمای هوا، زوار اربعین حسینی لباس و وسایل گرم همراه داشته باشند تا در مواقع برودت هوا بتوانند خود را گرم نگه داشته و از بیماری در امان باشند.

برچسب‌ها