زنجان- فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از مردم می‌خواهیم، بدون ویزا راهی مرزها نشوند، زیرا کنترل‌ها جدی است و اجازه رفتن به مرز بدون روادید داده نخواهد شد.

زائران اربعین بدون ویزا برگردانده می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی آزادی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان زنجان به مناسبت ایام اربعین اظهار کرد: افرادی که بدون ویزا در مسیر تردد کنند، برگردانده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در چند جای مسیر زنجان به ایلام اقدام به چک کردن ویزای زائران می‌شود، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم بدون ویزا راهی مرزها نشوند؛ زیرا کنترل‌های ما جدی است و اجازه نمی‌دهیم کسی بدون روادید راهی مرز شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: اتوبوس‌ها و خودروهایی که به صورت گروهی اقدام به حمل زائران می‌کنند، با هماهنگی اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل استان بررسی شده و افراد بدون ویزا عودت داده می‌شوند.

سردار آزادی ادامه داد: همچنین مدارک کسانی که به صورت فردی راهی مرز شده‌اند، نیز در مبادی ورودی و خروجی کرمانشاه و ایلام بررسی شده و در صورت نداشتن ویزا برگردانده می‌شوند.

وی با بیان اینکه راهی شدن به سوی مرز بدون ویزا کار بیهوده‌ای است، گفت: ورود به خاک عراق بدون ویزا یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیر قانونی تلقی شده و حداقل سه سال زندانی در پی دارد.
 فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با دفاتر غیرمجاز اعزام زائر به کربلا نیز افزود: یکی از دفاتر که اقدام به تبلیغات کرده بود، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی با آنها برخورد شد.

سردار آزادی در ادامه از اعزام نیروهای کمکی انتظامی و پلیس راه  زنجان به مرز خسروی و ایلام برای خدمات رسانی به زائران خبر داد و گفت: این نیروها در راستای کمک برای تامین نظم و امنیت و پیشگیری از تصادفات پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت به مرز خسروی و مرز ایلام اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان حضور نیروهای کمکی انتظامی و پلیس راه استان در مرز خسروی و ایلام 20 روز خواهد بود، تصریح کرد: این نیروها از چند روز قبل اعزام شده و تا چند روز پس از اربعین نیز فعالیت خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش حجم ترافیک در این دو استان مرزی بیان کرد: در واقع کمک به تسهیل بار ترافیکی و تسهیل در امور زائران از جمله اهداف اعزام نیروها به مرز خسروی و ایلام است.

منبع: فارس

برچسب‌ها