گرمسار-مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از وجود بیش از ۳۰۰ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور خبر داد.

بیش از ۳۰۰ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاج رسولی‌ها بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در گرمسار اظهار داشت: وضعیت چاه‌های غیرمجاز در تعدادی از استان‌های کشور بحرانی گزارش‌شده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت در استان‌های مختلف متفاوت است به وضعیت استان سمنان درزمینهٔ چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در استان سمنان چون از ابتدا در تنگنای آبی قرار داشته است و کنترل بیشتری صورت می‌گرفته و همچنین کشاورزان همکاری خوبی داشتند مشکل چاه‌های غیرمجاز جدی نیست.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وجود چاه‌های غیرمجاز در کشور به بحرانی تبدیل‌شده است افزود: مردم استان سمنان به این موضوع پی بردند که استان با کمبود منابع آبی مواجه است و لذا در این زمینه چندان مشکل جدی وجود ندارد.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده است تا در قالب آب برنامه‌ریزی که به شهرستان‌ها و دشت‌ها ابلاغ می‌شود و همچنین با همفکری کشاورزان مدیرت دشت‌ها انجام شود.

آبگیری سد نمرود تا سال آینده منوط به تأمین اعتبار است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در صورت تأمین اعتبار سد نمرود تا پایان سال آبگیری می‌شود.

حاج رسولی‌ها از رایزنی‌های صورت گرفته برای تأمین اعتبار برای تکمیل سد نمرود خبر داد و گفت: در صورت اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه آبگیری سد نمرود امسال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی برای تأمین منابع آبی گرمسار راهی به جز تکمیل و انتقال آب از سد نمرود و استفاده از سیلاب‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: در ۲ سال گذشته شاهد رکود درزمینهٔ احداث سد نمرود بودیم که اخیراٌ با تغییر پیمانکار سرعت ساخت در این پروژه بالا رفته است.

حاج رسولی‌ها به برخی از مشکلات موجود در روند احداث این سد اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات موجود در بحث تملک بوده و همچنین تأمین اعتبار است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها