۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 573822

جامعه:"ترسیده بودم و قدرت فرار نداشتم فقط توانستم دستهایم را روی سرم بگذارم تا از این ناحیه آسیب نبینم. "

وقتی زمین لرزید

قدس آنلاین- "ترسیده بودم و قدرت  فرار نداشتم فقط توانستم دستهایم را روی سرم بگذارم تا از این ناحیه آسیب نبینم. "

اینها اظهارات دختر ۱۳ ساله کرمانشاهی  است که در زلزله یکشنبه گذشته از ناحیه پا و صورت دچار آسیب شده و برای درمان به تهران انتقال یافته است.

حوالی ظهر دیروز بود که مسئولان وزارت بهداشت خبر از احتمال انتقال تعدادی از مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه به تهران را دادند. پس از اطلاع از این موضوع ابتدا به بیمارستان سینا  می رویم اما به دلیل وخامت حالت مصدومان و نبودن امکان مصاحبه با آنان با هماهنگی روابط عمومی وزارت بهداشت به بیمارستان امام خمینی می رویم. دقایقی بعد با ورود به بخش اورژانس بیمارستان دختر نوجوانی را می بینم که به نظر می رسد نسبت به دیگر مصدومان انتقال یافته حال و روز بهتری دارد.

خودش را هانیه عباسی معرفی می کند و درباره حادثه می گوید: روی تراس خانه مان واقع در روستای تلاشی دراوز نشسته بودم که زلزله آمد. خیلی ترسیدم، پاهایم قدرت حرکت نداشتند. چون در مدرسه یاد گرفته بودم که به هنگام زلزله دست ها را باید روی سر گذاشت همین کار را کردم. یعنی دیگر فرصت هیچ کاری را پیدا نکردم. چون همین لحظه دیوار خانه فرو ریخت و پاهایم زیر آن قرار گرفت و دقایقی بعد پسر عمه ام به کمک آمد و مرا از زیر آوار بیرون کشد و به بیمارستان کرمانشاه انتقال داد که مشخص شد  دو پایم شکسته است. بعد به تشخیص پزشکان به تهران منتقل شدم.   

او با اشاره به این که در این حادثه هیچ یک از اعضای خانواده اش دچار آسیب جسمی نشده اند، گفت: البته در زمان حادثه پدر و مادرم بیرون از خانه بودند و من با زن عمویم  با هم بودیم که خدا را شکر او آسیبی ندید.    

کمی آن طرف تر رضا غلامیان  ۳۸ ساله از شهرستان اسلام آباد روی تخت دراز کشیده است. رضا درباره چگونگی مصدومیتش می گوید:در اتاق نگهبانی که در طبقه بالای کارگاه قالی شویی  ام  قرار دارد مشغول استراحت بودم که متوجه وقوع زلزله شدم. دوستم نیز کنارم بود. خیلی ترسیده بودم و برای این که زود از کارگاه خارج شوم از بالا به پائین پریدم. در همین هنگام پایم به کابل برق گیر کرد و در حالت بدی پائین آمدم که لگن و مچ دست راستم شکست و از ناحیه گونه هم دچار آسیب شدم.

او با اشاره به این که ترس از زلزله باعث مصدومیتش شده است، می افزاید: اگر خودم را به پائین پرت نمی کردم دچار آسیب نمی شدم و الان مثل دوستم کاملاً در سلامت بودم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد گروه های امداد و نجات می گوید:همه نیروهای امدادی از جمله پزشکان و پرستاران تمام وقت مشغول ارائه خدمات رسانی به آسیب دیدگان هستند.

مشغول گفت و گو با رضا بودیم که دکتر قاسم جانابایی معاون درمان وزارت بهداشت، پرسش های خبرنگاران می شود.

او  با اشاره به این که تا کنون  ۱۱۶ نفر از مصدومان حادثه اخیر به بیمارستان های تهران انتقال یافته اند در پاسخ به قدس می گوید: حال سه نفر از مصدومان وخیم است و تلاش پزشکان برای نجات جان آنان ادامه دارد.

وی آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را تا لحظه تهیه گزارش ما حدود ۷ هزار نفر اعلام می کند و می گوید: با توجه به این که بخش عمده ای از آواربرداری ها انجام شده است خیلی بعید به نظر می رسد که شاهد افزایش زیاد  آمار مصدومان  باشیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها