مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد: چهارمین دوره همایش دانشجویی طریق رضوی همزمان با شهادت امام رضا (ع) با حضور هزار نفر از دانشجویان دختر برگزار می شود.

چهارمین دوره همایش دانشجویی طریق رضوی همزمان با شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد: چهارمین دوره همایش دانشجویی طریق رضوی همزمان با شهادت امام رضا (ع) با حضور هزار نفر از دانشجویان دختر برگزار می شود.
دکتر فضل الله ایرجی با بیان این مطلب افزود: چهارمین دوره همایش زائران دانشجوی پیاده (طریق رضوی) از تاریخ ۲۴/‌۰۸/‌۹۶‬ لغایت ۲۸/۸/۹۶ با حضور هزار نفر از دانشجویان دختر از دانشگاه های دولتی برگزار می شود. نکته قابل توجه اینکه به دلیل محدودیت هایی که در اسکان و پذیرایی در زمان شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد وجود داشت امسال این برنامه در دانشگاه های وزارت علوم برای دختران اجرا شد که انشا الله در سال های آتی بتوانیم این ظرفیت را هم برای پسران و هم برای دختران افزایش دهیم.
وی هدف از این برنامه را ترویج و گسترش فرهنگ رضوی (ع) در دانشگاه های سراسر کشور و استفاده از ظرفیت این رویداد ملی مذهبی بر شمرد و گفت هر ساله در ایام شهادت امام رضا (ع) تعداد زیادی از دلدادگان به خاندان اهل بیت (ع) و بخصوص امام هشتم، عزم زیارت مرقد مطهر آن امام همام با پای پیاده می کنند. این حرکت عظیم فرهنگی فرصت های ناب و معنوی را برای مخاطبان دانشجویی فراهم نموده که از چهار سال گذشته با برنامه ریزی دقیق و کاربردی از این فرصت نهایت بهره برداری صورت می پذیرد.
وی گفت: در این برنامه دانشجویان مسافتی را حدود ۴۰ کیلومتر بصورت پیاده از قدمگاه رضوی تا حرم مطهر رضوی طی خواهند نمود و سه روز را در مشهد مقدس میهمان حضرت رضا (ع) خواهند بود. همچنین حضور دسته جمعی به حرم مطهر، تشکیل حلقه های معرفتی با حضور استادان حوزه و دانشگاه، برنامه های حرم شناسی، پخش فیلم، برنامه های آموزشی سبک زندگی رضوی و اسلامی از جمله برنامه های چهارمین دوره طریق رضوی می باشد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان ادامه داد: آستان قدس رضوی و دانشگاه امام رضا (ع) به صورت خاص و معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، جمعیت خدمت گذار زائران پیاده حضرت امام رضا (ع)، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه نیشابور و دانشگاه بیرجند در برگزاری چهارمین دوره همایش دانشجویان زائر پیاده حضرت امام رضا (ع) (طریق رضوی) همکاری بسیاری داشتند که از زحمات آنها تشکر و قدر دانی می کنم.

برچسب‌ها