رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به وضع اسفناک بهداشتی در یمن درباره بروز فاجعه انسانی در صورتی که کمک‌ها به یمن نرسد، هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، «الکساندر ویت» رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن درباره خطرناک بودن ادامه محاصره ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود برای میلیون‌ها یمنی هشدار داد.

وی خواستار رفع سریع محاصره یمن شد و اعلام کرد: توقف واردات سوخت و کالاهای اساسی طی ۱۰ روز گذشته سبب قطع آب آشامیدنی در سه شهر یمن در روزهای گذشته شده است و بیش از یک میلیون نفر در معرض خطر شیوع جدید بیماری وبا و دیگران بیماری‌های مسری از راه آب، قرار دارند. شهرهای دیگر از جمله صنعا پایتخت یمن نیز در صورتی فورا ورود کالاهای اساسی از سر گرفته نشود با وضع مشابهی روبرو خواهند شد.

ویت تاکید کرد: بیمارستان و مراکز درمانی به ژنراتورها برای تامین برق مورد نیاز روی آورده‌اند اما این برای مدت طولانی میسر نیست و سوخت آنها تمام می‌شود. هم اکنون زیرساخت‌های بهداشتی یمنی که در آستانه فروپاشی بود در خطر فروپاشی کلی قرار دارد و این در شرایطی است که تشدید جنگ در یمن سبب افزایش تعداد زخمی‌شدگان شده است و امدادرسانی ما کم و کمتر می شود و از آن بیم دارم که بزودی ناتوان از کمک رسانی فوری بهداشتی شویم.

وی ضمن درخواست ورود سریع کالاهای اساسی به یمن و بازگشایی فرودگاه صنعا در برابر پروازهای امدادرسانی بیان کرد: ممانعت از ورود هواپیماهای حامل کمک بشردوستانه به صنعا و ممانعت از حرکت امداد رسانان در یمن به شکست فعالیت های حیاتی که زنده ماندن میلیون ها یمنی به آن بستگی دارد منجر می شود.

شایان ذکر است که ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود محاصره ظالمانه ضد یمنی‌ها را به دنبال حمله موشکی یمن که در واکنش به بمباران و جنایات سعودی ها صورت گرفت، تشدید کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها