مسئول بخش ناتو وزارت خارجه روسیه در واکنش به مواضع «ناتو» درباره فروش سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» به ترکیه اعلام کرد: اس-۴۰۰ فقط به مسکو و آنکارا مربوط می‌شود.

مسکو: اس-۴۰۰ فقط به روسیه و ترکیه مربوط می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه به مواضع اتخاذ شده توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره ارسال سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» به ترکیه واکنش نشان داد.

«کریل لوگوینوف» مسئول بخش ناتو وزارت خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: مسکو قصد ندارد بیانیه انتقاد آمیز ناتو درباره تحویل سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه را مورد ارزیابی قرار دهد.

مسئول بخش ناتو وزارت خارجه روسیه ادامه داد: قصد نداریم به ارزیابی نارضایتی هر سازمان یا هر شخصی بپردازیم و هر گونه بیانیه ای را تفسیر کنیم… این موضع فقط به روسیه و ترکیه مربوط می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر همکاران ترکیه ای ما به این نوع تسلیحات توجه می کنند و برای مذاکرات آماده هستند، ما می توانیم این سلاح را بدون وابستگی به عضویت کشورها در هر بلوک نظامی- سیاسی به آن ها بفروشیم.

لازم به ذکر است، ناتو پس از اعلام تصمیم نهائی آنکارا مبنی بر خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه از این رویداد ابراز نگرانی کرده بود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها