نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، انگلیس رکورددار چاقی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و این در حالیست که این کشور رکورددار مصرف الکل و تنبلی نیز است.

انگلیس رکورددار چاقی، مصرف الکل و تنبلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین، نتایج یک بررسی جدید در ارتباط با چاقی نشان داد، انگلیس رکورددار چاقی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و این در حالیست که این کشور رکورددار مصرف الکل و تنبلی نیز است.

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده، بیش از ۳۰ درصد زنان و حدود ۲۷ درصد مردان انگلیسی چاق هستند؛ علاوه بر این، میزان سایر معیارهای سلامت در این کشور نگران کننده است که می‌توان به بی‌تحرکی فیزیکی آنها و مصرف بیش از حدّ الکل در جامعه انگلیس اشاره کرد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، انگلیسی‌ها برای کلسترول بالا نیز در صدر جدول‌های بین‌المللی قرار دارند. 

آخرین تجزیه و تحلیل از انجمن قلب و عروق اروپا نشان می‌دهد، مردان این کشور در صدر مردان چاق ۴۷ کشور جهان هستند که ۲۸ کشور، شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود؛ زنان انگلیسی نیز در این مقایسه، در رتبه دوم و بعد از ترکیه قرار گرفتند. 

سرپرست انجمن چاقی انگلیس می‌گوید: «میزان چاقی در این کشور واقعا ناخوشایند است و کارشناسان در سال‌های آینده با آمار بدتری مواجه خواهند شد».

محققان می‌گویند: «چاقی دومین علت مرگ زودهنگام در سراسر جهان پس از سیگار کشیدن است؛ این در حالیست که با فعالیت فیزیکی، صرف نظر کردن از مصرف الکل و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل می‌توان مانع بسیاری از مرگ و میرها شد».

بسیاری از زنان انگلیس به علت مصرف الکل و چاقی در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها