دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحطاتی پیش در بروکسل انجام شد.

«تیلرسون» در بروکسل با «موگرینی» دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی اتحادیه اروپا با انتشار تصویری در توئیتر از دیدار «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خبر داد.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که اروپا و ناتو علیرغم ابهام درباره آینده سیاسی تیلرسون و شایعات درباره احتمال برکناری وی، همچنان نقش او را در حل و فصل برخی مسائل از جمله بحران کره شمالی، کلیدی توصیف می‌کنند.

تیلرسون قرار است پیش از آغاز نشست ۲ روزه ناتو درباره کره شمالی و روسیه، امروز حین صرف ناهار، با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صحبت کند.

علاه بر ابهامی که درباره آینده سیاسی تیلرسون وجود دارد، تشدید اختلاف نظر میان اتحادیه اروپا و آمریکا در برخی مسائل به‌ویژه توافق هسته‌ای ایران، بر مذاکره میان وزیر خارجه آمریکا و همتای وی از اتحادیه اروپا، سایه خواهد انداخت.

گفتنی است موگرینی دیروز دوشنبه در خصوص نحوه تعامل اتحادیه اروپا با دولت کنونی آمریکا گفت که اتحادیه اروپا با صدایی واحد با مقامات آمریکا گفتگو می کند.

وی با اشاره به سخن طعنه آمیز «هنری کسینجر» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مورد تعدد مراکز تصمیم گیری در اروپا و درخواست وی برای دریافت شماره تلفن اروپا (یک مرکز واحد تصمیم گیری)، گفت: اکنون آمریکا شماره تلفن اروپا را دراختیار دارد. حال نوبت ما است که بپرسیم «شماره تلفن آمریکا کدام است!؟»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها