حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ در پیامی به مردم شریف شهرستان بهبهان، از حضور گسترده و خالصانه آنان در همایش عظیم رضوی آن شهرستان تجلیل و قدردانی کرد.

پیام تولیت آستان قدس رضوی به مردم شهرستان بهبهان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ در پیامی به مردم شریف شهرستان بهبهان، از حضور گسترده و خالصانه آنان در همایش عظیم رضوی آن شهرستان تجلیل و قدردانی کرد.

متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

اللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

هجرت تاریخ ساز حضرت رضا علیه‌السلام به ایران اسلامی مبدأ تمدن، دگرگونی و تحولات بسیاری شده‌است، نه تنها در جهان اسلام آن روز، بلکه در همیشه تاریخ.

آن حضرت با قدوم مبارک خود، ایران را به مرکز تشیع و آشیانه دائمی اهل بیت علیهم‌السلام تبدیل‌کرده‌اند. نکته قابل تأمل مسیر هجرت آن حضرت، جاده نورانی «ولایت» است که نه به عنوان یک جاده تاریخی- باستانی، بلکه امروزه با همت شیعیان مخلص ایشان به جاده‌ای به سمت ولایت آن حضرت تبدیل شده است و مناطقی که روزی قدمگاه آن امام همام شده‌اند همواره به خود می‌بالند، از خرمشهر و آبادان و ابرکوه و نیشابور گرفته تا دیار ولایتمدار بهبهان ....

طبق نقل منابع تاریخی مأمون دستور داده بود که حضرت رضا علیه‌السلام را از مسیرهای دارای جمعیت کمتر شیعی عبور دهند، ولی همینک شاهد آن هستیم که این جاده، نه تنها جاده غربت اهل بیت علیهم‌السلام نیست، بلکه به جاده ولایت و محل حضور دائمی مشتاقان اهل بیت علیهم‌السلام در طول قرن‌های پس از هجرت آن حضرت تبدیل شده است.

امروزه همه می‌دانیم که زیارت، یکی از شاخصه‌های مهم شیعه‌شناسی شده‌است و اموری مانند پیاده‌روی در قدمگاه امامان معصوم علیهم‌السلام به عنوان تعظیم شعائر دینی در حال تبدیل شدن به یک سنت حسنه فراگیر می‌باشد، چه مسیر نجف به کربلا که نویدبخش تحول عظیم جهان بشریت است و چه مسیر پیاده‌روی مشهد مقدس که همه ساله رو به افزایش است. 
.
در این میان گزارش پیاده‌روی مردم مؤمن و انقلابی بهبهان به جلوداری علماء و روحانیت منطقه موجب افزایش امید به یک تحول فرهنگی در سایه‌سار مهر رضوی در آن دیار شده‌است که در اینجا لازم است به عنوان خادم امام مهربانی‌ها از کنار مضجع شریف آن حضرت، مراتب تقدیر و تشکر خویش را به ولایتمداران آن سامان ابراز نمایم.

امیدوارم این سرمایه گرانقدر و خالص محبان اهل بیت علیهم‌السلام به مانوری عظیم و مردمی با خون شهدای عزیز انقلاب اسلامی بویژه در خطه خوزستان در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ امامت و ولایت تبدیل شود و اقدام مبارک شما عزیزان و خادمان فرهنگ ولایت در اجرای فرامین رهبر بصیرت‌آفرین امت اسلامی ذخیره‌ای صالح نزد پروردگار قرار گیرد و زمینه ساز ظهور دولت یار گردد انشاء الله.

تولیت آستان قدس رضوی

سید ابراهیم رئیسی

برچسب‌ها