دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا گفت: امروز پس ازگذشت ۱۰۰سال از بیانیه بالفور احساس می کنیم که دربرابر بیانیه بالفور جدیدی قرار داریم.

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی درباره آخرین تحولات فلسطین و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: امروز پس از گذشت ۱۰۰ سال از بیانیه بالفور احساس می کنیم که در برابر بیانیه بالفور جدیدی قرار داریم.

دبیر کل حزب الله عنوان کرد: صداهایی در جهان عرب خواهیم شنید که می گویند این تصمیم هیچ ارزشی ندارد.

مسئولیت جامعه بین الملل در برابر تصمیم آمریکا

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و رهبران آن به قوانین، میثاق نامه ها و توافق های بین المللی و همچنین آنچه که جامعه بین الملل نامیده می شود، احترام نمی گذارند.

نصرالله تصریح کرد: درک خطرات ناشی از این تصمیم آمریکا جامعه بین الملل را در قبال مسئولیت خود به تحرک وا می دارد.

وی تاکید کرد که ترامپ با این تصمیم خود قدس را تحت سیطره و هیمنه کامل صهیونیست ها قرار دارد و به آنها گفت ‌اکنون بیت المقدس متعلق به شما و تحت سیطره شماست.

افزایش روند یهودی سازی در بیت المقدس بعد از تصمیم ترامپ

دبیر کل حزب الله لبنان عنوان کرد: بعد از تصمیم  اخیر ترامپ، صهیونیست‌ها روند یهودی‌ سازی بیت المقدس و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌ نشین را شدت خواهند بخشید.

نصرالله تاکید کرد: طبق موضعگیری اخیر آمریکا حاکمیت بر مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس تحت اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت، از این رو سرنوشت این مقدسات در قدس اشغالی با تهدید شدید مواجه است و در این میان بزرگترین تهدید متوجه مسجد مبارک الاقصی است.

وی با تاکید بر اینکه بیت المقدس قلب و محور اصلی مسئله فلسطین است، گفت: برخی بر این باورند که ترامپ با این کار خود تیر خلاص را به مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شلیک کرده و برخی نیز معتقدند این مذاکرات از خیلی وقت‌ پیش تمام شده بود و ترامپ مرگ آن را اعلام کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: باید پرسید بعد از اقدام اخیر و گستاخی اخیر ترامپ علیه بیت المقدس، چه سرنوشتی منتظر جولان اشغالی، مزارع شبعا و کرانه باختری است؟!

وی با تاکید بر اینکه سکوت در برابر تصمیم اخیر ترامپ خطرات زیادی دارد که برجسته ترین آنها دست درازی آمریکا به تمام مقدرات جهان عرب است، عنوان کرد: ظاهرا کشورهای جهان با تصمیم ترامپ مخالف هستند و همه کشورهای عربی و اسلامی نیز با این اقدام مخالفت کرده اند.

توهین ترامپ به احساسات صدها میلیون ها مسلمان

سید حسن نصرالله گفت: باید در نظر داشت که ترامپ به هیچکس و به اراده بین المللی احترام نمی گذارد و آنچه که ما دیروز شاهد آن بودیم توهین به جهان از سوی ترامپ به خاطر رژیم صهیونیستی بود. این تصمیم توهین و تعرض به احساسات صدها میلیون مسلمان و مسیحی است.

وی عنوان کرد: دنیا با قانون جنگل و سوداهای های مردی که در کاخ سفید ساکن است، محکوم شد و اینجاست که معلوم می شود متحدان واشنگتن از کشورهای عربی و اسلامی هیچ ارزشی برای دولت آمریکا ندارند و نخستین چیزی که برای مقامات آمریکا در منطقه ارزشمند است، رژیم صهیونیستی و منافع آن است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در برابر تجاوز آشکار آمریکا به بیت المقدس و ساکنان آن و همچنین مقدسات و هویت تاریخی و تمدنی این شهر هستیم. ما در برابر ظلم تاریخی بزرگ به مقدسات و امت اسلامی از سوی استکبار قرار داریم. ما در برابر تعرض به مقدستمان قرار داریم و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها