ساری- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین از فرسودگی ماشین آلات راهداری و عمر بیش از ۲۵ سال این تجهیزات خبر داد و گفت: این فرسودگی عملیات راهداری را با مشکل مواجه کرده است.

ماشین آلات راهداری مازندران فرسوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد آفرین محمدزاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: از ابتدای دی ماه، ۳۲۰ راهدار در قالب ۳۳ اکیپ راهداری با ۱۲ هزار انواع ماشین آلات در سطح ۷۰۰ کیلومتر از گردنه های برفگیر استان مستقر خواهند شد تا مسافران زمستانی مشکلی برای تردد نداشته باشند.

وی از فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالا در مازندران خبر داد و یادآور شد: عمر این ناوگان بیش از ۲۰ سال بوده و باید در این راستا تمهیداتی اندیشید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه ۱۲۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: ۹۰ درصد جابجایی کالا در مازندران در جاده ها صورت می گیرد درحالیکه اعتقاد به حمل و نقل ترکیبی داریم.

محمدزاده، عمر ناوگان حمل و نقل مسافر را حدود ۱۰ سال ذکر کرد و از جابجایی ۵ میلیون مسافر در سال خبر داد.

وی به فعالیت ۴۵ دوربین نظارت تصویری در سطح جاده های مازندران خبر داد و گفت: علاوه بر ثبت سرعت های لحظه ای، سرعت میانگین خودروهای عبوری نیز توسط این دوربین ها محاسبه می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اعلام اینکه مازندران جزو سه استان پُرتردد کشور است، از نصب ۱۰۲ دستگاه ترددشمار در جاده های استان خبر داد.

محمدزاده اضافه کرد: با نصب دو دستگاه توزین در حال حرکت، تردد خوردهای سنگین را رصد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده بخش عمده ای از کشته شدگان حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده اند، از نصب ۲۲۷ دستگاه پل عابرپیاده در سطح جاده ها برای عبور ایمن عرضی خبر داد.

برچسب‌ها