سنندج- فوتسال بانوان در سالیان اخیر در استان رشد قابل توجهی داشته است و بانوان فوتسالیست استان به خوبی توانسته‌اند در سطح کشوری توانایی‌های خود را در معرض دید قرار بدهند تا جایی که سال گذشته تیم پیروزی کامیاران به لیگ برتر فوتسال بانوان کشور صعود کرد اما بنا به دلیل مشکلات مالی باشگاه از حضور در ادامه کار انصراف داد.

فوتسال بانوان و آینده روشن ورزش کردستان

قدس آنلاین- گروه استان ها- میلاد کهزادی: فوتسال بانوان در سالیان اخیر در استان رشد قابل توجهی داشته است و بانوان فوتسالیست استان به خوبی توانسته‌اند در سطح کشوری توانایی‌های خود را در معرض دید قرار بدهند تا جایی که سال گذشته تیم پیروزی کامیاران به لیگ برتر فوتسال بانوان کشور صعود کرد اما بنا به دلیل مشکلات مالی باشگاه از حضور در ادامه کار انصراف داد . گزارشی از وضعیت فوتسال بانوان استان را در ادامه می‌خوانید:

نماینده هیات فوتبال استان کردستان و مسئول برگزاری این مسابقات درباره برگزاری مسابقات لیگ دسته سه فوتسال بانوان منطقه شش در دیواندره می‌گوید: این مسابقات از روز ۱۴ آذرماه به مدت سه روز به میزبانی شهرستان دیواندره برگزار شد و پنج تیم که سه تیم از استان کردستان و دو تیم از استان ایلام در این مسابقات به رقابت با هم پرداختند که در پایان بازی ها تیم دیواندره با ۱۰ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم شورا دلبران قروه به مقام اول دست پیدا کرد و این دو تیم توانستند به مرحله بعدی این مسابقات راه پیدا کنند.  

سیران محمدی با اشاره به میزبانی خوب دیواندره ادامه می‌دهد: خوشبختانه برای اولین بار بود که مسابقات معتبری در زمینه بانوان در دیواندره برگزار می‌شود و باید یک تبریک و خسته نباشید به اعضا هیات فوتبال شهرستان دیواندره،  شهرداری دیواندره و خانم آسو سهرابی مربی زحمتکش دیواندره بکنم که توانستند بهترین شرایط و امکانات را برای تیم‌ها و داوران مسابقات فراهم نمایند و جای خوشحالی دارد که شهرستان‌های استان ما هم می‌توانند مسابقاتی مثل این بازی ها را میزبانی کنند .  

مربی و کارشناس فوتسال بانوان در باره شانس تیم‌های استان در دور بعدی این بازی‌ها می‌افزاید: قطعا تیم‌های دیواندره و قروه از پتانسیل و توانایی‌های خوبی برخوردار هستند که می توانند در ادامه راه هم موفق شوند شکرخدا هر دو تیم بازیکنان و امکانات خوبی در اختیار دارند و اگر کمی هوشیارتر باشند بی شک می‌توانیم شاهد صعود تیم‌های خوب استان به لیگ دسته دوم باشیم.

محمدی در پایان تصریح می‎کند: امیدوارم پیشرفت‌های فوتسال و فوتبال بانوان استان همچنان ادامه‌دار باشد و مسئولین استانی هم مثل قبل حمایت‌های خود را از بانوان دریغ نکنند واقعا استان کردستان در رشته فوتبال و فوتسال بانوان دارای استعداد و پتانسیل بسیاری است که امیدواریم شاهد موفقیت های روز افزون دختران استان باشیم.  

پریا فلاحی ستاره جوان و ملی‌پوش تیم شورا دلبران قروه که به دور جدید اردو تیم ملی زیر ۱۶ سال کشور هم دعوت شده است درباره این بازی‌ها می‌گوید: مسابقات لیگ دسته سه کشور منطقه شش با میزبانی خوب تیم دیواندره برگزار شد و خوشبختانه تیم قروه با جمعی از بازیکنان جوان و جویای نام با مربیگری خانم منتشلو در این مسابقات بهترین نتایج را کسب کرد و توانستیم با شایستگی تمام به دور بعد مسابقات راه پیدا کنیم و قطعا در دور بعد هم می توانیم شایستگی های خودمان را بیشتر از این نشان بدهیم. در این بازی ها هم من توانستم سه گل به ثمر برسانم و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارم .  

فلاحی میزبانی دیواندره را خوب توصیف کرده و ادامه می‎دهد: در کل همه امکانات خوب بود هر چند بعضی از مسائل میتوانست خوب تر از این باشد اما در کل خوب بود.

وی عنوان می‌کند: بعضی از تیمها بیشتر از بازیکنان غیر بومی استفاده میکردند که همین مسئلع باعث شد مسابقات داشته باشد  اما بعضی دیگر از تیمها که به صورت کامل از بازیکنان بومی استفاده کرده بودند نیز سطح عالی داشتند

ملیپوش قروهای فوتبال استان درباره دعوت به تیم ملی می‎افزاید: خوشبختانه برای دور جدید اردوهای تیم ملی هم دعوت شدهام  در اردوهای قبلی هم  سطح بازیکنانی که دعوت شده بودند بسیار عالی بود در کل رقابتی بود برای انتخابی بهترین بازیکنان و من همراه خانم منتشلو که آشنایی زیادی با فوتبال نداشتیم و بیشتر فوتسال کار کرده بودیم توانستیم به اردو سوم هم دعوت بشویم و امیدواریم با عملکرد خوب برای استان افتخارآفرینی نماییم .  

دریا رسولی بازیکن شایسته تیم شهرداری دیواندره درباره قهرمانی دیواندره می‌گوید: حس خوبی داریم از اینکه نتیجه تلاش‌های چند ماهه تیم با کسب قهرمانی به ثمر رسید خوشحالم با این قهرمانی امیدواری و انگیزه  بیشتری برای کسب قهرمانی‌های بیشتر در دوره‌های بعدی پیدا کردیم خوشبختانه مسابقات دارای سطح بالایی بود و همه تیم‌ها با تمام قوا در این بازی ها شرکت کرده بودند و هیچ تیمی از پیش بازنده نبود.  

رسولی ادامه می‎دهد: باید از مسئولین هیات فوتبال و شهرداری دیواندره و اسپانسرهای زحمتکش تیم تشکر کرد که بهترین شرایط را برای برگزاری این مسابقات فراهم کرده بودند امیدوارم بتوانیم با صعود به مراحل بالاتر مسابقات به خوبی جواب زحمت‌های این عزیزان را بدهیم قطعا بانوان فوتسالیست دیواندره ای دارای استعداد و توانایی بسیاری هستند که می توانند در سطح کشوری بدرخشند .  

 میترا طهماسبی یکی دیگر از بازیکنان برتر این رقابت‌ها بود که توانست با تیم قروه نتایج خوبی به‌دست بیاورد از شروع فوتبال خود می‎گوید: استعدادیابی که در مدرسه برگزار شد توانستم قبول شوم و در مسابقات آموزشگاهی در سطح استان و کشوری شرکت کنم و با عملکرد خوبی که داشتم با مشورت مربیان این رشته را به طور حرفه ای ادامه داده ام و خوشبختانه چند سالی است که در تیم قروه بازی می کنم و چند اردو تیم ملی هم شرکت کرده‌ام.  

طهماسبی در باره سطح بازی‌های لگ دسته کشور در دیواندره می‌افزاید: مسابقات سطح بسیار خوبی داشت و همه تیم‌ها با بازیکنان خوب خود در این مسابقات حضور داشتند و حتی چند تیم هم از بازیکنان غیر بومی استفاده کردند در کل مسابقات سطح خوبی داشت و مسابقات تا روز آخر به صورت جذاب و نفس‌گیر برگزار شد و تیم قروه و دیواندره توانستند به مرحله بعدی صعود کنند.

برچسب‌ها