کرمان - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان: در استان کرمان ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی، ۸۰۰ مدرسه غیردولتی و یک‌هزار و ۷۰۰ پیش‌دبستانی داریم که ۱۶ درصد مدارس تخریبی هستند که شامل ۳ هزار و ۷۸۰ کلاس درس می‌شود.

 تحصیل ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان در مدارس ناایمن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد محسن بیگی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با تاکید براینکه دانش‌آموزان ما در استان کرمان در معرض خطر هستند، گفت: در استان کرمان همچنین حدود ۸ هزار کلاس نامقاوم داریم که بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز ما در مدارس ناایمن در حال تحصیل هستند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بازسازی مدارس باید یک اولویت اصلی دولت قرار گیرد، اظهارداشت: شش مدرشه در شهرستان فاریاب تخلیه شد و مجبور به ساخت ۲۵ کپر در این شهرستان شدیم.

بیگی از تحصیل ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در کرمان، راور و زرند خبر داد و یادآور شد: ۲۴ مدرسه طی روزهای گذشته تخلیه شده‌اند زیرا آسیب زیادی از زلزله دیده‌اند و کلاس‌های درس را به شیفت عصر منتقل کرده‌ایم.

وی با اشاره به سفر سال گذشته نوبخت به استان کرمان گفت: در این سفر مقرر شد تا چند مدرسه مقاوم در شهرستان زرند ساخته شود و اعتبارات آن هم مصوب شد در حالیکه رجایی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفته که یک ریال از آن اعتبارات تامین نشده و پیمانکاران به شدت ناراضی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در بحث اعتبارات دولتی در حوزه تامین منابع برای بحث نوسازی مدارس معمولا اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی افزود: وقتی پول سرانه مدارس و پول مدارس شبانه‌روزی پرداخت نمی‌شود طبیعتا نوسازی و مقاوم سازی و تجهیزات و… در اولویت قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مدرسه روستای جور بیش از ۶۰ سال قدمت دارد افزود: شدت آسیب زلزله به این مدرسه تا اندازه‌ای است که کسی جرات استفاده از آن را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هر چند در زلزله‌های اخیر استان کرمان کشته ندادیم اما مسائل و آسیبهای روحی و روان یبه ویژه دانش‌آموزان حقیقتا همه را در گیر کرده است گفت: باید توجه ویژه‌ای به بازسازی و مقام‌سازی مدارس شود.

محسن‌بیگی تصریح کرد: پس‌لرزه‌هایی که اتفاق می‌افتد، ناایمن بودن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد بنابراین باید اهمیت و اولویت ویژه‌ای برای مدرسه قائل شد.

برچسب‌ها