گرگان- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد دانشجویان تحت حمایت این نهاد در رشته‌های فنی و مهندسی در حال تحصیل هستند گفت: ۲۵۰ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان در رشته‌های فنی و مهندسی در حال تحصیل هستند.

 ۲۵۰دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی جعفری گفت:  تعداد ۱۰۳ مددجوی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۵۲ مددجوی در دانشگاه دولتی و ۳۷ نفر در دانشگاه آزاد و باقی در دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند.

جعفری بابیان اینکه یکی از محورهای اصلی خدمات این نهاد حمایت از دانشجویان مددجو است گفت: امسال هزار و ۲۵۰ دانشجوی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اهمیت رشد و ارتقا وضعیت تحصیلی مددجویان تا رسیدن به مدارج بالای علمی گفت: در سال‌های اخیر رفع موانع تحصیلی با پرداخت حداقل ۵۰ تا ۸۰ درصد شهریه دانشجویان و ایجاد بسترهای مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان مددجو ازجمله خدمات کمیته امداد به این قشر از جامعه است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور در حوزه آموزش، منطبق نبودن برخی آموزش‌ها با نیاز بازار کار است گفت: در سال‌های اخیر ضرورت توجه به گسترش رشته‌های مهارتی در کشور به اقتضای بازار کار و منطبق بودن آن با نیاز بازار کار بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی بابیان اینکه دانشگاه‌های کشور در خصوص اجرای آموزش‌های مهارتی در کنار آموزش‌های نظری گام‌های اساسی برداشته است افزود: در سال‌های اخیر دانشجویان می‌توانند با یادگیری و مهارت‌آموزی زمینه ایجاد اشتغال در آینده را برای خود رقم بزنند.

 جعفری با اشاره به اینکه در شرایط موجود، زمینه‌های شغلی مناسبی برای دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی فراهم‌شده است گفت: مراکز آموزش عالی امکانات خوبی در رشته‌های فنی و مهندسی برای پرورش نیروی انسانی ماهر برای تصدی شغل و حرفه مناسب با بازار کار رادارند.

برچسب‌ها