زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر کشور در راستای اجرای ماده ۱ قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تبدیل روستای "ساربوک" شهرستان قصرقند به شهر موافقت کرد.

روستای ساربوک شهرستان قصرقند به شهر تبدیل شد

به گزارش قدس آنلاین،دانیال محبی اظهار داشت: وزیر کشور در راستای اجرای ماده ۱ قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تبدیل روستای "ساربوک" شهرستان قصرقند به شهر موافقت کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، افزود: بر اساس تبصره ۵ ماده ۴ این قانون روستاهای مرکز بخش با هر جمعیتی شهر شناخته می‌شوند که بر اساس این قانون روستای ساربوک به شهر تبدیل شد.

وی ادامه داد: ۱۲ طرح توجیهی تبدیل مراکز بخش‌های استان به شهر تهیه و به وزارت کشور ارسال شده که در حال حاضر با یکی از این طرح‌ها موافقت شده است.

محبی تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده ۱۱ طرح دیگر توسط وزارت کشور در دست بررسی است که پس از گذراندن مراحل قانونی و اداری لازم تعیین تکلیف می شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، گفت: بر اساس ماده ۹ این قانون، اعضای شورای اسلامی روستای ساربوک به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر شناخته می‌شوند که بر اساس اختیاراتی که در مفاد این قانون آمده، باید فعالیت کنند.

برچسب‌ها