کرج- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه ممنوعیت عرضه قلیان مصرف آن را به منازل و خانه های تیمی کشانده است گفت: اگر قلیان در اماکن پذیرایی ارائه شود کنترل بیشتری بر روی آن خواهد بود.

مصرف قلیان در کرج به خانه های تیمی و منازل رسیده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام فخرالدین صابری در جلسه کارگروه اشتغال البرز که صبح امروز شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد:  تعهد استان البرز برای اشتعال ۳۳ هزار نفر بوده که به ۴۵ هزار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سهم اداره میراث فرهنگی ۵۰۰ نفر بوده ولی به ۱۵۰۰ نفر در نظر گرفته شده است افزود: براساس آنچه در سامانه ثبت شده است بیش از یک هزار نفر شاغل در بخش گردشگری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع اشتغال در حوزه گردشگری دو مورد مهم را باید در نظر گرفت افزود: حفظ اشتغال موجود در گردشگری در کنار ایجاد اشتغال در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان البرز افزود: در مواردی چون ممنوعیت فعالیت قلیانسراها که توجیه بهداشتی دارد و قابل قبول نیز است شاهد بیکاری ۳۰۰ نفر بوده ایم.

صابری گفت: ممنوعیت عرضه قلیان در قلیانسراها باعث شده استفاده آن به منازل و خانه های تیمی کشیده شود.

وی تصریح کرد: این مشکل ممنوعیت قلیان و بیکاری در حال حاضر دامنگیر مراکز پذیرایی در استان البرز شده است.

وی در پایان افزود: با توجه به وجود پتانسیل بالای موجود دربخش گردشگری البرز بوم گردی و طبیعت گردی حائز اهمیت بوده و ایجاد اشتغال خواهد کرد.

برچسب‌ها